07 lutego 2009

Sun Certified Developer for Java Web Services 5 (SCDJWS) zdany!

Okazuje się, że w przeciwieństwie do mojego wczorajszego pesymizmu o mojej znajomości tematu usług sieciowych (patrz: Zabieram się za JAX-WS), dzisiaj, ku mojemu zdumieniu, otrzymałem następującą wiadomość:

Dear Jacek (Certification ID#: SUN295099)

Congratulations on completing all the requirements for the
Sun Certified Developer for Java Web Services 5 certification. You were certified on 12/10/2008.

Congratulations!

Certification Department

W ten sposób stałem się posiadaczem certyfikatu Sun Certified Developer for Java Web Services 5 (SCDJWS5). Do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze informacji o wynikach z poszczególnych obszarów tematycznych, bo pakiet certyfikacyjny jeszcze w drodze.

Jeśli ktoś zapyta, jak się przygotowywałem, z jakich książek korzystałem, to niestety nie będę miał satysfakcjonującej odpowiedzi - po prostu podszedłem do egzaminu "z biegu" i okazuje się, że najwięcej wiedzy dało mi wcześniejsze rozpoznawanie tematu EJB3 z jego @WebService i próby uruchomienia usług sieciowych na bazie EJB3 z Apache Geronimo. Zapomniałem nawet, że udało mi się opublikować kilka artykułów na ten temat - Tworzenie usługi sieciowej z JAX-WS, Tworzenie usługi sieciowej z JAX-WS, Apache Geronimo 2 i NetBeans 6 czy SCAlanie z JAX-WS.

Chciałbym podziękować Grzegorzowi Dudzie za jego wpis SCDJWS za darmo, który był początkiem całej historii (patrz: Sun Certified Developer for Java Web Services (SCDJWS) bezpłatnie do 10 grudnia!). Wielkie dzięki Grześ!

Czy ktoś jeszcze podchodził do tego certyfikatu? Jak poszło?

Wracam do lektury Service Oriented Architecture with Java autorstwa Vincenzo Caselli, Binildas A. Christudas, Malhar Barai (Packt, June 2008). Już się naczekała na swoje "5 minut" na półce Biblioteczki Warszawskiego JUGa. Pierwszy rozdział to porażka - masło maślane, literówki, nuda, ale rozdział 2. czyta się przyjemnie(j). I jest ciekawy przykład z uruchomieniem usługi sieciowej JAX-WS z Endpoint.publish(String address, Object implementor). Takie ciekawostki sprawiają, że czytanie książek, nawet tych początkowo nudnych, może mile zaskoczyć.

4 komentarze:

  1. Ciągle chodzi mi po głowie SCEA5 (1 etap mam za sobą) albo coś z innego podwórka - IBM WebSphere Professional certification, np. IBM Certified Solution Developer - WebSphere Integration Developer V6.1. Już raz do niego podszedłem i...oblałem (patrz: 316: IBM WebSphere Integration Developer V6.1, Application Development oblany).

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratulacje! zwłaszcza że przystąpienie "z biegu". A Grzesiowi musisz postawić za to duże piwo i to nie jedno;) (aby było uczciwie sprawdź ile certyfikat kosztuje , dolicz do tego ile czasu zaoszczędziłeś nie przygotowując się do egzaminu - bo za późno się o nim dowiedziałeś, podziel przez cenę ulubionego piwa Pana Dudy - i masz wynik ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. Hehe, Michal - Zostaniesz moim managerem?

    Jacek - Gratulacje!

    Niby taki niepozorny ten dworld.pl, ale juz sa wymierne korzysci, ze sie zdecydowalem wrzucac tam cos wiecej niz tylko JAVA exPress...

    OdpowiedzUsuń