05 grudnia 2008

Sun Certified Developer for Java Web Services (SCDJWS) bezpłatnie do 10 grudnia!

Natrafiłem na dWorld.pl na ciekawą informację - SCDJWS za darmo. Jeszcze zostały 3 dni (poza weekendem), aby skorzystać z możliwości bezpłatnego podejścia do egzaminu Sun Certified Developer for Java Web Services (SCDJWS) i mimo, że zarobionym po pachy, potraktowałem egzamin czysto rekreacyjnie (w końcu, ile można siedzieć w tych kodach korygujących błędy z Tornado w tle?!).

Przeglądając wymagania dotyczące egzaminu, nie mam wątpliwości, że nie mam co liczyć na PASS, ale przynajmniej rozeznam się w materiale, w moich brakach i jeszcze wyrażę swój głos. W końcu poza 4h, nic nie tracę, a z pewnością dużo mogę zyskać. Potraktowanie tematu Web Services w postaci egzaminu stanowi dla mnie ciekawą formę szkolenia, więc zysk oczywisty. A może jednak mam wystarczająco wiedzy, aby to obronić? Jak nie podejdę, nie będę wiedział. A jak z Tobą? Podchodzisz?

10 komentarzy:

  1. a to jest ciekawy plan ;-) czy PASS na beta liczy się tak samo jak na pelnym?

    Tomasz Bartczak
    Racjonalny Developer

    OdpowiedzUsuń
  2. a to jest beta ??

    Jacku a w jakiś ośrodku w warszawie można podejść do takiego egzaminu ? Chciałem powalczyć o SCJP;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście podejdę, już zarezerwowałem termin na poniedzialek :]

    @WooKasZ: chyba trzeba mieć SCJP żeby podejść do SCDJWS

    OdpowiedzUsuń
  4. @kretes - Tak przynajmniej było przy SCEA5 - beta była tak samo ważna jak wersja finalna, a różnicą było mniej czasu na dumanie i zastanawianie się.

    @WooKasZ: Musisz mieć SCJP, aby podejść do jakiegokolwiek egzaminu z wyższej półki - SCBCD, SCWCD, SCDJWS, SCEA. Ja podchodzę na Zielnej w ABC Data, bo mam zaraz przy metrze - jadę z Ursynowa. Nie mają najlepszych warunków egzaminacyjnych - sala mała i potrafi być tłoczno, ale nie zależy mi na tym w tej chwili.

    @Paweł - koniecznie napisz, jak Ci poszło. Ja idę we wtorek o 10:00.

    OdpowiedzUsuń
  5. no właśnie ja chciałem podejść do SCJP, firmy z Poznania mi na maila nie odpowiadają to się przejadę do stolicy :)

    dzięki i powodzenia !

    OdpowiedzUsuń
  6. @Jacek: Jednak okazało się, że żaden site we Wrocławiu nie prowadzi tego egzaminu (chociaż jedne niby się znalazł, ale po telefonie do nich powiedziano mi, że już nie mają żadnych egzaminów prometica). Tak więc przy okazji mojego pobytu w Warszawie, zapisałem się na ten egzamin na środę do Integral Techologies. Tak więc chyba pierwszy zdasz relację ;-)

    @WooKasZ: jesteś pewien, że w Poznaniu nie ma żadnego centrum szkoleniowego, gdzie dostępne są egzaminy prometic ? Wydaje mi się, że nawet Altkom ma swój oddział, a oni na pewno takie egzaminy mają.

    OdpowiedzUsuń
  7. @Paweł - napisz (na priv) szczegóły Twojego pobytu w Wawie. Jakbyś znalazł wieczorem czas - od 18 w górę, moglibyśmy się spotkać i pogadać (obiecuję, że założę czapeczkę słuchacza). Może i pogralibyśmy w kręgle/bilarda (w środy jestem wyjątkowo dobry w te klocki ;-)). Koniecznie daj znać!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jacek - nie do końca jest tak z tymi certyfikatami. Co ciekawe aby podejść do SCEA nie trzeba mieć SCJP

    OdpowiedzUsuń
  9. To znaczy, co jest nie tak? Zgadzam się z wymaganiem do SCEA5 - właśnie sprawdziłem, że SCJP nie jest wymagany (!) Po prostu zaskoczyłeś mnie tą wiadomością. Ciekaw jestem jaki zatem ma sens wymaganie SCJP dla SCBCD czy SCDJWS?

    OdpowiedzUsuń