04 listopada 2011

IBM Certified Solution Developer - WebSphere Integration Developer V6.2 od dzisiaj

20 listopada 2009 napisałem w Od dzisiaj zwą mnie "IBM Certified System Administrator - WebSphere Application Server, Network Deployment V6.1" :
"Po prawie 4 latach pracy w IBM z produktami z rodziny IBM WebSphere mam swój pierwszy certyfikat produktowy "Test 000-253: IBM WebSphere Application Server Network Deployment V6.1, Core Administration" i tym samym przywdziałem szaty "IBM Certified System Administrator - WebSphere Application Server, Network Deployment V6.1"."
Dzisiaj mijają prawie 2 lata od tego momentu i tym bardziej jestem dumny móc pochwalić się kolejnym osiągnięciem na niwie certyfikacyjnej - od dzisiaj jestem IBM Certified Solution Developer - WebSphere Integration Developer V6.2.


Wynik nie napawa optymizmem - 65%, co tylko potwierdza, że chyba nie dane mi wychylić głowy ponad przeciętność. Jak do tej pory niewiele było egzaminów, z których potrafiłem uzyskać 4 i więcej, więc po prostu akceptuję wynik, przede wszystkim ciesząc się, że mam ten egzamin za sobą.

A nie było lekko. Dla przypomnienia wspomnę o podsumowaniu moich wcześniejszych prób - wpis z 21 sierpnia 2010 Do 3 razy sztuka? A może 4? Kolejne niepowodzenie z Test 000-379: IBM WebSphere Integration Developer V6.2, Solution Development.

Właśnie poprzednie nieudane podejścia i dodatkowo wczorajszy Fail pozostawiało wiele do życzenia. I nauki!


Ale czego nie robi się dla kariery?!

Bardzo przydało mi się studiowanie różnych scenariuszy z narzędziem, a szczególnie tych, które poznałem właśnie podczas tych wszystkich podejść testowych. I właśnie ta nauka pozostanie u mnie w pamięci najdłużej - projekty, w których miałem możliwość uczestniczyć do tej pory z WID nie były specjalnie wyrafinowane i zaczynam podejrzewać, że może wynika to z faktu, że wciąż na SOA w Polsce trzeba jeszcze poczekać. Mam nieodparte wrażenie, że bez względu na produkt, którym chcemy realizować założenia SOA, wciąż za mało studiujemy jego możliwości. Nie zamierzam wychwalać zestawu WID/WPS jako właściwego do wszystkich sytuacji integracyjnych, ale dla stosunkowo wielu jest to właściwa oferta. Kto nie wierzy, niech spróbuje samodzielnie poznać produkt - niestety nie wiem, czy w ogóle istnieje wersja do samodzielnej nauki, chociażby czasowa. Zainteresowanych uprasza się o kontakt na priv - może uda się zaspokoić ciekawość w jakiś bliżej jeszcze nieokreślony sposób.

Można tylko zapytać, po co w ogóle ten certyfikat, kiedy od paru lat mamy wersję 7.0 (z egzaminem Test 000-607: IBM WebSphere Process Server V7.0, Integration Development) oraz 7.5 (ze zmienioną nazwą na Integration Designer w zestawie IBM Business Process Manager 7.5 Advanced)? Po prostu chciałem sobie udowodnić, że mogę. Uparłem się na tę wersję, bo byłem święcie przekonany, że znam produkt wystarczająco, aby zdać egzamin. Każda kolejna porażka tylko mnie coraz bardziej rozjuszała (a moje ego cierpiało). Ten opór się w końcu opłacił i wierzę, że z niewielkimi zmianami między wersjami 7.0 i 7.5 pora spróbować czegoś (nieznacznie?) odmiennego - IBM Certified Associate BPM Developer - WebSphere Lombardi Edition V7.2? Nie znaczy to, że kończę z WID, bo co to, to nie! Po prostu jego już okiełznałem na tyle, abym wiedział na czym się skupić, aby już bez stresu poznawać jego dalsze tajniki. Klienci powinni odczuć zmianę na korzyść.

Pozdrawiam jednocześnie wszystkich, którym niejednokrotnie powinęła się noga na tym samym egzaminie. Niesamowite uczucie móc tego doświadczyć!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz