08 stycznia 2010

Sagi certyfikacyjnej ciąg dalszy - IBM Certified Business Process Analyst - WebSphere Business Modeler Advanced V6.2

Końcówkę roku 2009 postanowiłem spędzić na podsumowaniach w postaci certyfikatów i zdałem egzaminy wymagane do IBM Certified Deployment Professional - WebSphere Process Server V6.2 oraz IBM Certified System Administrator - WebSphere Application Server, Network Deployment V6.1.

Niestety czas się skończył w 2009, więc kilka postanowień certyfikacyjnych przeszło na ten rok. I dzisiaj przyszła kolej na egzamin Test 000-372: IBM WebSphere Business Modeler Advanced V6.2, Business Analysis and Design, który jest wymagany do certyfikatu IBM Certified Business Process Analyst - WebSphere Business Modeler Advanced V6.2. I ja go mam, co widać na załączonym poniżej obrazku!

Był to egzamin, który przypomniał mi moje boje egzaminacyjne na studiach (a że do bystrych nie należałem, to i zdarzało się podchodzić kilkakrotnie do niektórych). Przy całym moim egzaminacyjnym doświadczeniu, gdzie potu i łez co niemiara, przyszło mi zdawać egzamin z Modelera. Nie miałem tak wielkiego doświadczenia praktycznego z produktem, jak w przypadku WASa, czy WPSa, więc trząsłem się jak osika na każdą myśl o tym egzaminie. I faktycznie było się czego bać. Ostatni projekt, w którym przywdziałem szaty analityka biznesowego (albo inaczej, osoby pretendującej do tego miana z wiedzą jak posługiwać się WBMod) wykorzystałem do zgłębiania produktu, z egzaminem na horyzoncie. Przeszedłem jeszcze szkolenie internetowe ZB282: IBM WebSphere Business Modeler V6.2: Process Mapping, Simulation and Analysis (Self-Paced) (którego nota bene nie polecam w tym wydaniu, a sugerowałbym raczej tradycyjną wersję) oraz, znacznie więcej niż dotychczas, spędziłem czasu z samym narzędziem wespół z jego dokumentacją IBM WebSphere Business Modeler Advanced V6.2 Information Center.

Do egzaminu podszedłem z 2 innymi IBMerami (Luizą i Maciejem), dzięki czemu mogłem zagadnąć do nich z pytaniami, co okazało się niezwykle przydatne. Im udało się jeszcze spróbować swoich sił w teście przygotowującym (za 30USD - Sample / Assessment Test), a mi już nie starczyło czasu. Pewnie bez ich pomocy nie byłoby mi teraz tak do śmiechu. Dzięki!

Kolejny egzamin w planach to Test 000-669: SOA Fundamentals [2008], albo Test 667: Architectural Design of SOA Solutions. Jeszcze się namyślam, który i kiedy. Gdyby udało mi się jeszcze przejść przez egzaminy z WebSphere ILOG JRules V7.0 i IBM WebSphere Integration Developer V6.2, to byłoby cacy. Pewnie jeszcze jakieś "skrawki" w ofercie certyfikacyjnej IBM znalazłyby się, ale...bez przesady :]

1 komentarz: