09 lutego 2009

Recenzja "Service Oriented Architecture with Java" i nowa o Grails

Kolejny dzień odnotowuję jako książkowy. Właśnie co skończyłem czytać książkę "Service Oriented Architecture with Java", kiedy pojawiła się nowa - "The Definitive Guide to Grails, Second Edition". Pierwsza pozostawia wiele do życzenia i jakkolwiek nie zaliczam spędzonego nad nią czasu jako straconego (głównie za wyjaśnienie różnicy między architekturą Hub and Spoke a ESB) to spodziewałem się więcej. Miało być o SOA dla programistów lub architektów javowych, a nie znalazłem w niej więcej niż za dużo teorii a za mało praktyki. Dosyć obszernie (jak na zawartość książki) o JAX-WS, niewiele o Apache Axis, Spring-WS, XFire (CXF), a nawet JBI i OpenEJB. Było również o SCA i SDO, więc wszystko i nic. Zbyt obszernie. Recenzję opublikowałem na Amazonie - Perhaps, your time won't be lost either oraz moim Wiki - Book review: Service Oriented Architecture with Java. Recenzja w języku angielskim ze względu na wymagania wydawcy. Poprosiłem tym samym o kolejne:
Pora zabrać się poważniej za UML, jeśli marzy mi się Sun Certified Enterprise Architect (SCEA).

Wracając do tej drugiej pozycji o Grails, to niezwykle szybko działają w Apress. Dopiero, co wysłałem recenzję do wydawnictwa z prośbą o kolejne książki (patrz: Groovy i Grails, Bloger Roku 2008, 4Developers i Refaktoryzacja) i mijają niecałe 4 dni, a książka już u mnie! Miła niespodzianka poniedziałkowa. Oczywiście (chwilowo) zarzucam lekturę JAX-WS na rzecz "The Definitive Guide to Grails, Second Edition". W końcu taki był plan. Książka to "cegła" na 570 stron autorstwa samego Graeme Rochera, który jest głównodowodzącym w projekcie Grails, więc pewnie odpłynę do końca tygodnia. Właśnie zbudowałem nowiuteńką wersję rozwojową Apache Geronimo 2.2 i z nim zamierzam popróbować uruchomienie aplikacji grailsowych. Na początek zabiorę się za artykuł z developerWorks - Apache Geronimo on Grails.

p.s. Konkurs Bloger 2008 roku trwa, w którym zgłosiłem Notatnik. Wystarczy wejść na stronę do głosowania na Notatnik, gdzie podajemy nasz adres email i zatwierdzamy. Coś tam pojawia się w naszej skrzynce, klikamy link potwierdzający w wiadomości i voila. Dziękuję!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz