20 grudnia 2009

I mnie zwą "IBM Certified Deployment Professional - WebSphere Process Server V6.2"

Czy ja kiedykolwiek dobrnę z wynikiem przynajmniej 75%?! 18tego grudnia podszedłem do egzaminu Test 000-375 - IBM WebSphere Process Server V6.2, System Administration i tym samym zakończyłem rok z 2 certyfikatami produktowymi IBM. W końcu! Teraz i mnie zwą IBM Certified Deployment Professional - WebSphere Process Server V6.2.

Jednak patrząc na wynik, to tylko zapłakać - 59% :( Jak tak dalej pójdzie, to za 3-4 egzaminy zejdę na poziom minimum i zacznie się egzaminacyjna bessa. Kolejny egzamin
Test 000-372: IBM WebSphere Business Modeler Advanced V6.2, Business Analysis and Design już 8. stycznia 2010 i już pozwoliłem sobie na podejście testowe za 30 USD. Tym razem postaram się bardziej, bo normalnie mi wstyd z takimi wynikami.

Dobrze chociaż, że klient tylko pyta, czy się ma, a nie pyta, jaki wynik, bo strach takiego specjalistę zapraszać na produkcję :)

Pytania nie były lekkie i nie tylko wynik to potwierdza, ale 1,5h wydało mi się zdecydowanie za mało. Mimo, że na koniec zostało mi 15 minut, to i tak uważam, że gdybym się bardziej zastanawiał nad niektórymi pytaniami, nie wyrobiłbym się (może dlatego taki słaby wynik, ale czyż nie to nazywamy doświadczeniem). Były pytania tak trywialne, jak składowe WPSa, które są równocześnie produktami IBM (odpowiedź oczywista - WESB), ale zaskoczyły mnie pytania typu - mamy środowisko testowe w postaci konfiguracji srebrnej (Remote Messaging) i teraz chcielibyśmy podejść do testów wydajnościowych - jakie rekomendacje. Ta sfera zdecydowanie u mnie kuleje (tylko 20%), ale może niekoniecznie, bo właśnie to, o co proszą najczęściej klienci, to strojenie środowiska, które skończyłem na poziomie 100% (!) Jest nad czym popracować, a tak całkiem serio, to już jest dostępny IBM WebSphere Process Server V7.0, więc można powiedzieć, że jestem w tyle, produktowo.

7 komentarzy:

  1. Widzę, że certyfikaty lecą jeden za drugim. Gratulacje:)


    -------------------
    Ja

    OdpowiedzUsuń
  2. Jacku, gratulacje!. A czy są do tego jakieś materiały, książki dla kogoś z zewnątrz. Akurat przyszło mi od sierpnia pracować przy WPS ale w wersji 6.1.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za gratulacje. Przydadzą się przy kolejnym, gdzie próg przejścia jest na poziomie 65% (!)

    @piejek, materiały to IBM Education Assistant oraz WPSV6.2 Information Center i redbooks/redpapers. Później VMware i samodzielna zabawa. Można jeszcze spróbować próbnie podejść do testu za 30USD, ale ja akurat tego nie praktykowałem, więc nie wiem, na ile pomocne. Po tym zestawie będziesz wiedział, gdzie dalej szukać informacji (jeśli w ogóle będziesz ich jeszcze potrzebował :)). Pisz na priv, jeśli potrzebujesz wsparcia. Chętnie pomogę (bo tak najlepiej się uczę).

    OdpowiedzUsuń
  4. Jacku, ważne, że zaliczyłeś. Próg ustalony jest na takim poziomie, że nawet mając minimum, to i tak bardzo dużo potrafisz ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratulacje! Masz już certyfikaty administracyjne dla WPSa, w styczniu zdajesz Modelera... Dlaczego wybrałeś WBM jako swój następny cel? Wydawało mi się, że chyba bardziej po drodze Ci jest WID?

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie zauważyłem, że podałem niepoprawny odnośnik do WPS 6.2 Information Center, który powinien być IBM WebSphere Process Server 6.2 Information Center.

    Dziękuję wszystkim za słowa otuchy. Ulżyło mi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. @heapdump, WID będzie jeszcze następny. Po prostu komuś zależało na dopingu i wspólnej nauce, więc zgodziłem się pozamieniać trochę harmonogram. Stąd WBMod (nie mylić z WBM, którego nie planują w ogóle tknąć). Po produktowych chciałbym podejść do certyfikatów Suna, więc zapowiada się całkiem pracowite rozpoczęcie 2010.

    OdpowiedzUsuń