14 lutego 2008

Wicket i NetBeans IDE 6.1 razem - wtyczka Wicket Support 1.3

W poszukiwaniu uproszczeń mojego warsztatu programistycznego zabrałem się za rozpoznawanie możliwości wtyczek do popularnych IDE i rozpocząłem od nbwicketsupport. Strona tak nieczytelna jak się tylko da. Ledwo udało mi się namierzyć tę wtyczkę. Dodatkowo cisza na grupie dyskusyjnej dev@nbwicketsupport.dev.java.net może wskazywać na całkowite zamarcie rozwoju wtyczki. Treść ostatniej wiadomości nbwicketsupport development i data ostatniego wydania wtyczki Jan 20, 2008 zdają sie jednak sugerować, że nie jest tak źle. Zainstalowałem wersję 1.3 ze stycznia 2008 w ostatniej rozwojowej wersji NetBeans IDE 6.1 z dnia 10.02.2008 bez problemu i najważniejsze, że działa.

Nie doszukałem się łatwiejszego sposobu zainstalowania wtyczki jak poprzez jej pobranie ze strony WicketSupport1.3 i instalacji z poziomu NetBeans. Instalacja zgłasza problem z brakiem poprawności podpisu (bodajże jego braku), ale po restarcie NB już można tworzyć aplikacje oparte o Wicket 1.3. Wersja 1.3 jest do podmiany, gdyż działanie wtyczki oparte jest o skorzystanie z biblioteki w NB, co sprowadza temat aktualizacji Wicketa do podmiany jarów.

Po zainstalowaniu wtyczki rozszerzono dostępne szkielety aplikacyjne na liście Frameworks podczas tworzenia aplikacji webowej. Dodatkowo tworzy się odpowiednia struktura projektowa z przykładową aplikacją i stronami korzystającymi z Wicketa.


Teraz wystarczy uruchomić aplikację i naszym oczom ukaże się bardzo prymitywna, ale oparta o Wicket aplikacja.


Zdecydowanie wystarcza podczas nauki i prototypowania z Wicketem przy użyciu NetBeans IDE. A co poza tym? Doświadczyłem prostoty przechodzenia między stronami HTML z elementami wicket:id do odpowiadającym im klasom. Jest również możliwość utworzenia nowych stron i aplikacji wicketowych. Pierwsze wrażenia pozytywne, chociaż cisza na grupie dyskusyjnej nie zachęca do poznawania go dalej. Skoro już zainstalowałem niech już zostanie. Jestem na razie pod wrażeniem nowych ułatwień w Eclipse 3.4, więc już zerkam w stronę wtyczki Wicket Bench do pracy z Wicket w Eclipse.

p.s. Dzisiaj Walentynki, więc należą się jakieś życzenia?! Albo jeszcze lepiej, proponuję wysłać SMSa o treści B00248 na numer 71222 (koszt 1,22 zł brutto) celem podniesienia pozycji Notatnika w konkursie Blog Roku 2007. Notatnik znajduje się na 8. miejscu z 79 głosami. Najbliższy przeciwnik to jedynie 40 SMSów, więc jak już wyślesz, to będzie jeszcze tylko 39.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz