06 lutego 2008

Book review: Learning Ruby

Skończyłem czytanie kilku książek, które grupa Warszawa JUG otrzymała do recenzji od różnych wydawnictw, więc pora na give back. Na pierwszy ogień poszła książka o Ruby - Learning Ruby by Michael Fitzgerald (O'Reilly May 2007). Książkę można potraktować jako wprowadzenie do języka Ruby, po którym koniecznie należy uzupełnić wiedzę o praktyczne jego wykorzystanie. Bez tego pozostaje niedosyt i ciągłe drapanie się po głowie, dlaczego Ruby to taki ciekawy język i jak tworzyć z jego pomocą aplikacje.

Zainteresowanych moją recenzją zapraszam do lektury Book review: Learning Ruby. Recenzja jest po angielsku, gdyż tego oczekiwał wydawca. Ostatnio będąc w Traffic w Warszawie widziałem jej polskie tłumaczenie od Helionu, więc można do niej zajrzeć bez znajomości angielskiego.

Książka wraca na półkę biblioteki Warszawskiego JUGa i jest do wypożyczenia przez grupowiczów.

p.s. Nieustannie mnie zaskakujecie, kiedy codziennie widzę jak liczba wysłanych SMSów na Notatnik wzrasta w konkursie Blog Roku 2007. Z miejsca 9-tego z 37 głosami Notatnik znalazł się na 11-tym z 43 głosami (!) Nie jest to dokładnie pnięcie się w górę pod względem zajmowanego miejsca, ale liczby wysłanych SMSów jak najbardziej. Do Mikrobów (aktualny blog na 1. miejscu) pozostaje jeszcze 71 głosów.

2 komentarze:

  1. W porównaniu z recenzją Hibernate to ta jest niesamowicie krótka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Za ostatnią dostałem ostrzeżenie, że napisałem książkę o książce zamiast skupić się na właściwym zadaniu - napisaniu recenzji. Teraz udało się.

    OdpowiedzUsuń