19 lipca 2010

Clojure w aplikacji webowej Java EE 6 z Eclipse Helios, Apache Maven i Apache Tomcat

Ufff, udało się! Ależ radości przyniosło mi uruchomienie aplikacji webowej Java EE 6 z logiką napisaną w...Clojure! A później to spisywanie - tego najbardziej nie lubię, kiedy każdy szczegół ma znaczenie i trzeba przerabiać materiał kilkakrotnie. Chciałoby się to po prostu nagrać, zamiast spisywać (ale to po urlopie).

Właśnie ukończyłem prace nad nowym artykułem w moim Wiki - Clojure w aplikacji webowej Java EE 6 z Eclipse Helios, Apache Maven i Apache Tomcat, który przedstawia moje ostatnie doświadczenia z "produkcyjnym" wykorzystaniem Clojure z JEE6. Do całości dorzuciłem jeszcze integrację Eclipse Helios z Apache Maven (przez wtyczkę m2eclipse) i counterclockwise do obsługi Clojure. Powinno się podobać.

Nie przeciągając dłużej (i bez zbytniego zachwalania treści artykułu :-)) wierzę, że każdy znajdzie tam coś dla siebie. Niektórzy poznają Eclipse i jego środowisko (aż dwie wtyczki użyte), niektórzy samo uruchomienie aplikacji JEE6, a inni Clojure z Javą. Zapraszam do lektury i komentowania.

Jeszcze jutro recenzja książki o Springu i w nadchodzący czwartek znikam na długooczekiwany urlop. Jeszcze tylko 2 dni!