21 stycznia 2010

Pakiety certyfikacyjne od Suna za 600 PLN do końca stycznia

Końcówka roku to dobry moment na jego podsumowanie i podjęcie decyzji odnośnie nowego. Pewnie niejednego z Was męczyło przeświadczenie o mizerności mijającego roku i postanowienie poprawy w kolejnym, co zwykle znowu kończy się nadmiarowymi planami, których spełnienie i tak przyniosłoby niewiele. Tak też u mnie zwykle bywa, że postanawiam wiele, a realizuję niewiele. Oby Wam się to nieprzytrafiało w tym roku i lepiej postanowić mniej i zrealizować wszystko niż postanowić zbyt wiele. Docelowo najważniejsze jest nasze samopoczucie, które szkoda byłoby popsuć na własne życzenie zbyt wygórowanymi postanowieniami. W końcu, nasze życie to nie ciągła praca w korporacji, a po co dobijać się wyśrubowanymi wymaganiami w stosunku do siebie "po godzinach".

I tak możnaby jeszcze długo, ale tutaj o Javie ma być, a nie o mglistych marzeniach ściętej głowy. "Mnie to lotto" jeszcze mnie nie dotyczy, więc humor poprawiam sobie kolejnymi certyfikatami, co po części rekompensują mi niespełnione postanowienia z innych dziedzin. Kilka certyfikatów już poszło na półkę "Zdane", a kilka z nich jeszcze oczekuje na swoje 5 minut.

Pamiętam, że podczas organizowania spotkania z Kirkiem Pepperdine w ramach Warszawa JUG, Sun zaoferował nam nie tylko strawę na to spotkanie, ale i zniżki na certyfikaty javowe. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego pod koniec roku, kiedy firmy pchają na rynek produkty w korzystnych cenach, aby podbić zyski, ale ta konkretnie oferta wydała mi się interesująca (pamiętam pewną rozmowę, w której uczestniczyłem jako kupujący, który upierał sie przy wyższej cenie, która przypominała targowanie z "Żywota Briana" Monty Pythona) - w ramach tej ceny mamy również możliwość podejścia do egzaminu testowego. Wszystko za 600 PLN. Nie raz słyszę o planach innych z światka javowego i wciąż przewija się jedno - zdać ten czy tamten egzamin. Mimo, ze zwykle przeszkodą jest brak czasu, to jak mawiał Grzesiek Duda (a może to był Radek Holewa):

"Jeśli nie masz czasu na zrobienie czegokolwiek nowego, to zrobienie chociażby jednej z tych rzeczy nie zmieni tego stanu, a zawsze to jedna rzecz do przodu."

Nie jestem pewien, czy szło to dokładnie tak, ale w moim przypadku sprawdza się ta wersja (może stąd brak wyników "na poziomie" i wszystko idzie "po łebkach"?).

Wracając do Suna i jego oferty certyfikacyjnej, to mamy do dyspozycji wszystkie javowe w cenie, która powinna dać się rozliczyć w naszych korporacjach. To w końcu dla dobra wspólnego. Najważniejsze, że kupujemy pakiet teraz, do końca stycznia 2010, a zdajemy do końca roku. Jeśli potrzebujesz dodatkowego bodźca certyfikacyjnego, to świadomość posiadania już zapłaconego egzaminu spełni się w tej roli doskonale. Może i mi w końcu powiedzie się przy SCWCD i SCEA.

Pełna treść oferty od Suna (za ich pozwoleniem):

W ramach oferty mogą Państwo kupić vouchery na wymienione poniżej certyfikacje z pakietem ePractice (pytania testowe). Wysyłając zamówienie należy wpisać kod oferty PL_EXL

CX-310-065 + WGS-PREX-J065C Sun Certified Java Programmer (SCJP)
http://www.sun.com/training/catalog/courses/WGS-PREX-J065C.xml

CX-310-083 + WGS-PREX-J083C Sun Certified Web Component Developer (SCWCD)
http://www.sun.com/training/catalog/courses/WGS-PREX-J083C.xml

CX-310-091 + WGS-PREX-J091C Sun Certified Business Component Developer (SCBCD)
http://www.sun.com/training/catalog/courses/WGS-PREX-J091C.xml

CX-310-230 + WGS-PREX-J230C Sun Certified Developer For Java Web Services (SCDJWS)
http://www.sun.com/training/catalog/courses/WGS-PREX-J230C.xml

CX-310-110 + WGS-PREX-J110C Sun Certified Mobile Application Developer (SCMAD)
http://www.sun.com/training/catalog/courses/WGS-PREX-J110C.xml

CX-310-052 + WGS-PREX-J052C Sun Certified Enterprise Architect (SCEA)
http://www.sun.com/training/catalog/courses/WGS-PREX-J052C.xml

Cena katalogowa każdego z powyższych pakietów to 750 PLN + 165 PLN = 915 PLN
Cena dla uczestników spotkania: *600 PLN* za pakiet

Oferta ważna jest do końca stycznia 2010 r.

W przypadku pytań proszę o kontakt,
Oliwia Łączyńska

--
Sun Business Development Manager Sun Learning Services,
SUN Microsystems Poland Sp. z o.o.

40 komentarzy:

  1. Ale to tylko dla uczestników spotkania? Tego z Kirkiem jak się domyślam?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla wszystkich, bez względu na to, czy uczestniczyli w sesji z Kirkiem czy nie. To taki ukłon Suna w stronę polskiej społeczności javowej. Jeśli ktokolwiek wahał się przed podjęciem decyzji o certyfikacji, to teraz jest ten moment.

    OdpowiedzUsuń
  3. W uzupełnieniu do wpisu (z rozmowy z Oliwią):

    Żeby zamówić pakiety wyślij email na adres ses_pl@sun.com z danymi płatnika. My na podstawie Twojego zamówienia wystawimy dokument proforma i podeślemy Ci emailem. Po opłaceniu proformy na skrzynkę dostaniesz numery voucherów i dostęp do pakietów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale czy warto zdawać te stare certyfikaty JEE - Sun(Oracle?) szykuję zmianę w certyfikatach:

    http://www.sun.com/training/upcoming_java_ee_6.html

    Tomasz Bartczak
    Racjonalny Developer

    OdpowiedzUsuń
  5. Warto, bo w końcu zanim Java EE 6 stanie się produkcyjne to jeszcze cały rok minie. Kiedy już wejdą nowe certyfikaty zda się kolejne. Czy nie o to chodzi w tym biznesie?! :) Osobiście wolę traktować certyfikację, jako uzupełnienie mojego doświadczenia, a nie zdobywanie go. Stąd znajomość Java EE 5 powinna być już powszechna, a po kilku miesiącach przygotowań wystarczająca do (nieosiągalnych wciąż przeze mnie) 85%.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja na gorąco (właśnie wróciłem z egzaminu SCWCD) mogę tylko polecić skorzystanie z tej promocji, zwłaszcza tym, którzy sami opłacają swoją certyfikację. Zamiast płacić 750zł za sam voucher, mamy 150zł zniżki, a w dodatku dostajemy za darmo e-symulator z dwoma pełnymi egzaminami do ćwiczeń, który uzupełniony książką HeadFirst Servlets & JSP oraz darmowymi mock examami z Internetu w zupełności wystarczy do osiągnięcia wyniku >85%. Zakup symulatora to około 100-150zł, więc łącznie oszczędzamy 300 PLN, co myślę, nie jest już małą kwotą.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tomek, gratulacje! Napisz jeszcze o tych "darmowymi mock examami z Internetu" więcej. Ja właśnie przed SCWCD i chętnie posłuchałbym praktyków. Coś zaskakującego było? Co Ci sprawiło najwięcej problemów? Na co kładziono najwięcej nacisku? Pomóż koledze Jackowi zdobyć owe magiczne >85%.

    OdpowiedzUsuń
  8. @Jacek - Myslalem, ze Ty specjalnie wszystko zdajesz tak na 55%. A tu teraz chcesz > 85%? ;)

    No dobra, zlosliwy jestem. Tak sie tylko zastanawiam, jaka wartosc maja takie certyfikaty? Rozumiem przymus podnoszenia kwalifikacji, ale czy JBB czy inne darmowe egzaminy nie sprawdzaja rownie dobrze wiedzy? Nie zmuszaja wystarczajaco do nauki? Czemu akurat te platne i od SUNa maja taka wartosc dla zdajacych?

    OdpowiedzUsuń
  9. @Grzegorz, dla mnie to równie inspirujące do nauki, co testy na JBB, ale w nim nie znajdę certyfikatów produktowych. Tam również nie ma SCEA5. Świat jest tak zbudowany, że bez rywalizacji nie ma zabawy, a certyfikaty są tylko tego potwierdzeniem. Czy nie jest podobnie ze studiami, innymi szkołami, które pokończyliśmy? Czymś trzeba zaspokajać swoje ego :)

    OdpowiedzUsuń
  10. @Jacek
    Dzisiaj idę świętować, ale przez weekend postaram się coś skrobnąć o przygotowaniach i wrażeniach :) Większość linków do darmowych mocków jest na http://faq.javaranch.com/java/ScwcdLinks

    A wtrącając moje 5 groszy do dyskusji o wartości certyfikatów:
    Kiedyś na rozmowie kwalifikacyjnej rekrutujący zapytał mnie po co zrobiłem SCJP. Powiedziałem mu, że moja nauka Javy była początkowo mocno chaotyczna i co musiałem poznać w pracy to czytałem w domu. Stąd moja wiedza była nieuporządkowana i fragmentaryczna, a SCJP pozwolił to wszystko sensownie ogarnąć. Rekruter się z tym zgodził, ale sam miał inny główny powód podejścia do pierwszego certyfikatu sun'a: żeby go nikt na rozmowie kwalifikacyjnej nie pytał o banalne "pierdoły" jak 'czego używamy razem z try', 'czy finally wykona się zawsze', itp.

    I w sumie to też jest dobry powód :)

    Więc wychodzi na to, że są 3 główne czynniki zachęcające do robienia certyfikatów:
    - uporządkowanie wiedzy
    - potwierdzenie wiedzy na papierze od dużej korporacji, HR lubi takie rzeczy, lepiej to także wygląda na przetargach, gdy firma może się pochwalić zespołem 10xSCJP, 5xSCWCD, 2xSCEA. Kiedyś znajomego, gdy był jeszcze studentem, wzięli na um. o pracę a nie na dzieło czy zlecenie, bo potrzebowali certyfikowanych ludzi na etacie :)
    - podbudowanie własnego ego
    Jedni kupują sobie wielką furę do jeżdżenia po mieście, z której po odpaleniu słychać tylko wir w baku, bo w takim tempie spala paliwo, a programiści się certyfikują, bo to także poprawia samopoczucie, a jednocześnie daje sporą wiedzę.
    Certyfikacja kolegi budzi zazdrość, ale i zachęca Cię do zrobienia tego samego, dzięki czemu biznes się sam nakręca. A z tego najbardziej cieszy się Sun :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeśli chodzi o SCBCD to ja też całkiem niedawno go zdawałem :) - 13 stycznia (bałem się, że 13 będzie pechowa).
    Nie skorzystałem z promocji, więc uczyłem się w sposób tradycyjny - ważność vouchera już dobiegała ku końcowi, więc wreszcie po prawie dwóch latach pojawiła się motywacja :)

    Co do sposobu nauki - blog Jacka na początek, EJB simplified API, Java persistence API i study guide by Mikalai Zaikin (http://faq.javaranch.com/content/mz_scwcd_notes_a4size.zip)

    Dwa dni przed egzaminem na mockach mialem okolo 60%, zacząłem się bać i stwierdziłem ze jednak trzeba się wziąć za Core Contracts and Requirements.... Dwa wieczory i.... 91% !!!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. sens certyfikacji? dla takiego swiezaka jak ja (dopiero kolo roku doswiadczenia zawodowego) kazdy taki wpis w CV to swietna karta przetargowa : )

    OdpowiedzUsuń
  13. Tyle ta certyfikacja daje, że mając owy 'wpis w CV' i tak otrzymuje się pytanie 'czy można porównywać obiekty String poprzez ==?'.

    A to dlatego, że ludzie nie ufają tym certyfikatom, bo można je zdać nie posiadając realnej wiedzy, tylko kując pytania, czy przerabiając zestawy testowe...

    Dla mnie jedyną motywacją było dokładne nauczenie się języka. Z tego się cieszę. Z certyfikatu tak sobie.

    OdpowiedzUsuń
  14. @K.Wolny pisz do ses_pl. Dostałem listę, tak jak opublikowałem na blogu. O innych certyfikatach nie wiem/nie słyszałem, co nie musi oznaczać, że nie ma - może przeoczenie. Pytać zawsze warto.

    OdpowiedzUsuń
  15. @T.Bartczak, Nie mogę się zgodzić z tym: bo można je zdać nie posiadając realnej wiedzy, tylko kując pytania, czy przerabiając zestawy testowe.... Nawet, jeśli "wykujesz" pytania, to to też jest wiedza. Pewnie, że praktyka by się przydała, ale spróbuj porównać osoby z i bez certyfikatu. Nawet pytania podczas rozmowy kwalifikacyjnej nie są w stanie ocenić osoby. Sądzę, że to jest ogólnie problem z profesjami, które chcielibyśmy, aby dało się mierzyć (i w ten sposób przypisywać osoby do odpowiednich kategorii), ale dla mnie to właśnie w tej nieumiejętności zmierzenia wiedzy tkwi jej siła. Jest nieprzewidywalna, niemierzalna, a każdy certyfikat to jedynie *próba* zmierzenia się z jeszcze jednym projektem. Nie ma dla mnie znaczenia, czy siedzę przez pytaniami egzaminacyjnymi, czy w projekcie - wysiłek jest równie wyczerpujący. Z tym, że podczas projektów można zajrzeć do książek, pogadać, wesprzeć się innymi, a podczas egzaminu trzeba wykazać się umiejętnością nauki - wykuciem pytań. Uważam to za równie ważne, jak umiejętność logicznego myślenia, którego z każdym egzaminem przyswajamy coraz więcej (doświadczam tego podczas pracy z moimi dzieciakami - zero logicznego myślenia, chyba, że chodzi o dostęp do GG, Grono, demotywatory, czy podobnie).

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepraszam, ale nie zrozumiałam. Maila do tej Pani mamy wysłać osobiście czy ma go wysłać Jacek?

    OdpowiedzUsuń
  17. @anitaka, wycinek z poprzednich komentarzy:

    Żeby zamówić pakiety wyślij email na adres ses_pl@sun.com z danymi płatnika.

    Wysyłamy swoje "potrzeby certyfikacyjne" na ses_pl@sun.com.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawy pomysl. SCJD nie ma bo jest drogi i oddawanie go za 600 PLNow to 1/4 darmo. Co do SCWCD 5.0 to wg mnie jest prosty. Trudne pytania to te szczegolowe dot. Tagow, SimpleTagow w roznych kombinacjach. Owe 5.0 w numeracji jest na wyrost bo sa pytania np o SingleThreadModel ktory o ile mnie pamiec nie myli jest deprecated od spec. Servletow 2.4. Także wg mnie nie ma się co bac SCWCD. Trudniejsze jest SCBCD 5.0 szczegolnie jeżeli się nie mialo kontaktu z EJB < 3.0.

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam

    W jakim terminie ktoś odpowiada na maila na ses_pl@sun.com ? Pytam ponieważ styczeń w sumie jutro roboczo się kończy, wysłałem maila w poniedziałek ale zero odpowiedzi.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. @snakemaycry, już napisałem w Twojej sprawie do Oliwi z Suna. Nie zapomną o Tobie. Już nie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. @snakemaycry, I mam odp.:

    osoby, ktore do dnia dzisiejszego wyslaly zamowienia w dniu jutrzejszym otrzymaja proformy i wezma udzial w promocji. Mail wspomniany ponizej zostal do nas wyslany we wtorek po godz. 23ej (a nie w poniedzialek, jak wspomina autor zapytania :-)) wiec na pewno zostanie uwzgledniony w promocji.

    Zatem nie masz się już czego obawiać. Wszystko na najlepszej drodze...Powodzenia na egzaminie.

    OdpowiedzUsuń
  22. @Jacek Laskowski

    Primo: dzięki za "wstawiennictwo".
    Secundo: dzięki za tak szybką odpowiedź.
    Tercio: Najmocniej przepraszam za pomyłkę i wprowadzenie Ciebie i Pani Oliwii w błąd. Faktycznie wysłałem późno we wtorek. Dni mi się już zlewają ;) Mea culpa.

    OdpowiedzUsuń
  23. To ja jeszcze wspomne o portalu http://sailearningconnection.skillport.com dla studentow, gdzie po rejestracji mamy dostep do materialow edukacyjnych i vouchery w cenie 40 USD (przynajmniej w teorii ;))

    OdpowiedzUsuń
  24. Jacku, jeśli nie dostałem proformy, a we wtorek wysłałem maila... to jest problem? :(

    OdpowiedzUsuń
  25. @rafos, wysłałem zapytanie, ale biorąc weekend odpowiedzi oczekiwałbym dopiero w pon.

    OdpowiedzUsuń
  26. @Rafos, odpowiedź z Suna^C^COracle:

    proforma będzie wysłana dzisiaj lub jutro.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja dostałem informacje, że przyślą do końca tygodnia. Na razie cisza, ale skoro dostałem maila potwierdzającego, to czekam cierpliwie :]

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja tez dostalem... informacje, bo proformy nadal nie ma :(!!!

    OdpowiedzUsuń
  29. Dostał juz ktoś proforme - miało być w tamtym tygodniu i cisza?

    OdpowiedzUsuń
  30. Proponuję dopominać się i czekać cierpliwie. Być może połączenie Oracle-Sun miało wpływ na opóźnienia?

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja właśnie otrzymałem fakturę, niestety ze złym adresem, który wysłałem (moja wina). Mam tylko pytanie na fakturze jest opłata za sam voucher, czy nie powinien na niej być na niej też pakiet z pytaniami ?

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  32. Wcześniej o to samo zapytałem i taką dostałem odpowiedź:

    Egzamin ePractice nie jest uwzgledniony na proformie, poniewaz jest bezplatnym dodatkiem do vouchera. jak tylko wplata za vouchery zostanie zaksiegowana na naszym koncie, otrzyma Pan vouchery,a najpozniej nastepnego dnia otrzyma Pan droga mailowa bezplatne egzaminy ePractice.

    Więcej info szukałbym u źródła. Płacisz i wymagasz :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Chciałem odmeldować, że wszystko załatwione. Dzięki za wsparcie no i przede wszystkim za informację o takiej promocji :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Oczywiście na notkę o zniżkach do końca stycznia wpadłem dopiero w połowie lutego. Pokarało mnie za to, że nie miałem tego bloga w czytniku RSS :P

    OdpowiedzUsuń
  35. @litestep, No wiesz, mógłbyś tego tak publicznie nie propagować chociaż. Wstyd mi za Ciebie ;-) Wierzę, że się poprawisz w przyszłości?

    OdpowiedzUsuń
  36. I have purchased CX310-065 practice test from UCERTIFY before 4 months. There were many questions wrongly explained. Yesterday, I have taken the exam and failed. Not a single question comes from this practice test. I thing, I have wasted my time as well as money for the BULLSHIT study material. My experience with UCERTIFY CX310-065 software was very-very bad. It was too much frustrating for me. I will not recommend this software to anyone. I think testking and transcender is more reliable than the ucertify. Please don’t use!!!!!!

    Raghu Nathan

    OdpowiedzUsuń