22 października 2007

JDD2007 w Krakowie już w najbliższy piątek - jakie są Twoje oczekiwania?

W nadchodzący piątek, 26 października 2007 w Krakowie podczas Java Developers Days 2007 będę przez 45 minut prezentował możliwości Apache Geronimo 2 tworząc aplikację Java EE 5. Z każdym dniem mam inne pomysły, jak poprowadzić prezentację tak, aby była ona z pożytkiem dla większości słuchaczy. Nie chciałbym, aby na zakończenie konferencji dobić wytrwałych i zmęczonych całym dniem nudną i banalną prezentacją z 5-10 slajdami, a może nawet i zniechęcić do Geronimo (nie wspominając o moich kolejnych występach). Pomyślałem, że dobrze byłoby wypytać potencjalnych uczestników, czego oczekują od prezentacji, na co się nastawiają.

I właśnie teraz jest ten moment. Wy mówicie, czego oczekujecie, a ja to realizuję. Tematów do prezentacji jest wiele, jednakże czasu bardzo mało, a dodając do tego późną porę możecie być już kompletnie zmęczeni. Stąd prośba o wyrażenie swoich oczekiwań w stosunku do prezentacji, aby ostateczny produkt - prezentacja Tworzenie aplikacji Java EE z Apache Geronimo 2 była wartościowa. Postaram się odpowiedzieć na wszystkie prośby, być może nie treściwie i w pełni, ale próba na pewno będzie. Chciałbym pokazać co oferuje Eclipse IDE 3.3, RedHat Developer Studio 1.0.0.beta2, NetBeans IDE 6.0 oraz IntelliJ IDEA 7.0 w stosunku do Geronimo 2, jednakże pytanie, czy wszystkie środowiska i w końcu jaką aplikację powinienem stworzyć i uruchomić, aby zaprezentować możliwości Apache Geronimo 2 we wspieraniu Korporacyjnej Javy 5. Na pewno będzie JSF w wykonaniu Apache MyFaces i JPA z Apache OpenJPA, i EJB3 z Apache OpenEJB i JMS z Apache ActiveMQ i Jetty 6. Na co jeszcze zwrócić uwagę?

7 komentarzy:

  1. Ja bym może zwrócił uwagę na to żebyś zbyt dużo nie chciał przedstawić. Lepiej ciut mniej, ale tak żeby słuchacze mieli czas się nad tym zastanowić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie interesujący był by przykład z warstwą prezentacji w GUI (swing, SWT). Wszystkie tutoriale i przykłady pokazują webową prezentację, uznając ją chyba ze "jedynie słuszną".

    OdpowiedzUsuń
  3. Wykład, jeśli chodzi o mnie to ,spełnił oczekiwania w 100% :) Najlepszy wykład w całym dniu konferencji. Powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. wykład zdecydowanie najlepszy z dzisiejszych. Tylko... Czemu tak krotko :) Nie pokazałeś mojego ulubionego Netbeansa.

    PS: Podałeś, że byłeś uczestnikiem NetCat w wersjach 5.0 i 5.5. Hmmm. Też sie tam udzielałem wtedy, i szczerze powiedziawszy nie kojarzę Twoich postów z tego okresu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Do Łukasz M.:

    Dziękuję za ocenę prezentacji! Nic tak nie mobilizuje do dalszej pracy, jak dobra opinia, o tych już wykonanych. Zapraszam na kolejne. Może pora pojawić się na spotkaniach Warszawa JUG? Tam jest więcej takich prezentacji i to w wydaniu pozostałych członków Warszawa JUG.

    Do Sławka:

    Dziękuję za ocenę prezentacji! Dlaczego tak krótko? Chyba dlatego, że mnie nie lubią w Krakowie ;-) Formuła konferencji zakładała 45 minut i mimo, że prosiłem o 1,5h to skończyło się na 45 minutach (!) Znany jestem z gadulstwa, więc i tym razem nie obyło się bez niepotrzebnych dywagacji z mojej strony. Może gdybym skracał zbędne komentarze byłoby bardziej treściwie, a tak było fajnie, a mogło być jeszcze fajniej ;-) Dziękuję za Twoje wysokie noty za prezentację.

    NetBeans IDE 6.0 z Apache Geronimo z pewnością będzie tematem mojego kolejnego występu na konferencji. Obserwuj mój Notatnik, a już niedługo spełnione zostaną Twoje oczekiwania. Postaram się również napisać artykuły na ten temat, aby nie trzymać Cię za długo w trybie oczekiwania ;-)

    Byłem i w NetCAT 5.0, 5.5, a teraz w 6.0. Zazwyczaj nie udzielam się na listach NetCAT, sprowadzając moją działalność w grupie do zgłaszania błędów (co notabene jest punktowane najwyżej). Moja nieaktywność na liście mogła być powodem, że mnie nie zauważyłeś. W poprzednich wydaniach NetCAT i tam nie byłem najbardziej aktywny, co teraz nadrabiam zgłaszając tyle błędów, których ilość stawia mnie w gronie najaktywniejszych łowców błędów i niedoskonałości w NetBeans IDE 6.0.

    Polecam następujące adresy:

    NetCAT 6.0 - http://qa.netbeans.org/processes/cat/60/participants.html
    NetCAT 5.5 - tutaj nie mogę znaleźć listy
    NetCAT 5.0 - http://qa.netbeans.org/processes/cat/50/participants.html

    Jacek

    OdpowiedzUsuń
  6. Jacku,

    Nie zerknąłem na listy uczestników - moja wina. Teraz patrze i... I jestem lepszy id Ciebie (co prawda tylko 126/112 ale zawsze :) )

    Niestety, z braku czasu i przesiadki w pracy na IntelliJ nie jestem w stanie brac udzialu w edycji 6.0...

    A koszulki 4.1, 5.0 i 5.5 nosze z duma :)

    Slawek Garwol

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi też bardzo się podobała Twoja część prezentacji. Dziękuje za wspomnienie o IT w Krakowie i o koszulkach w relacji :-)Postanowiłem się zrewanżować linkiem do Twojej wersji wydarzeń. Rzeczywiście Twój wykład mógłby być trochę dłuższy :-)

    OdpowiedzUsuń