10 października 2007

Artykuł o EJB3, Glassfish, Maven2 i NetBeans 6 na netbeans.org

Nie mogłem wymarzyć sobie lepszej nagrody w zamian za napisanie artykułu Tworzenie aplikacji EJB 3.0 z GlassFish v2, Apache Maven 2 i NetBeans IDE 6.0 niż opublikowanie go na pierwszej stronie netbeans.org (!) Jakiś czas temu osoby z zespołu NetBeans zapytały mnie o zgodę na przetłumaczenie artykułu i jego publikację. Nie zastanawiałem się długo, bo i dlaczego miałbym?! Po kilku dniach i drobnych problemach w tłumaczeniu mojego pokrętnego toku myślenia udało się i artykuł znalazł się na netbeans.org. Zainteresowanych wersją angielską zapraszam na Building an EJB 3.0 application using GlassFish v2, Apache Maven 2 and NetBeans IDE 6.0. Pozdrowienia dla załogi NetBeans.

6 komentarzy:

  1. Gratuluję !!!

    W ostatniej rozmowie z Romanem Strobl dowiedziałem się, że planują przetłumaczyć Twoje artykuły ale nie sądziłem, że będę miał okazję zobaczyć je tak szybko :)

    Jeszcze raz gratuluję i pozdrawiam serdecznie,
    Radek

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielkie gratulacje! Ja nie wiem jak Ty to robisz. Tyle artykułów, praca, tłumaczenia... to podpada pod zakrzywianie czasoprzestrzeni :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szybko?! Gdybym się tak nie guzdrał, byłyby jeszcze szybciej. Mimo wszystko ciekawie jest poczytać własny artykuł po angielsku w nieswojej (acz autoryzowanej) wersji. Niezła pokusa, aby skrobnąć coś więcej. Właśnie - muszę odpytać, czego ludziskom brakuje z artykułów na polskiej scenie Dżawki. Na pewno powinno być więcej o Geronimo, OSGi i SCA, ale może jest coś znacznie bardziej interesującego?!

    OdpowiedzUsuń
  4. Leszek - nauczyłem się zatracać w mojej pasji - ot co ;-) Czasami wpadam na pomysł artykułu, albo ewaluacji, albo spotkania, konferencji, itp. podczas podróży po warszawskich drogach. Mam zawsze ze sobą notatnik (papierowy) i notuję. Czasami mam więcej pomysłów niż udaje mi się notować. A później kolejne drobne notatniki do tych zrobionych i po jakimś czasie, kilka zapisków jest gotowych do opublikowania. Nauczyłem się tego (chociaż jeszcze wiele mi brakuje do doskonałości) od załóg Geronimo, OpenEJB, ServiceMix, itp. Tamci to dopiero "rozwalają" specyfikacje i później je implementują. Dobrym przykładem na moje opóźnienia, już bardzo znaczne, jest wtyczka NetBeans wspierająca Geronimo. Co róż jakaś ciekawostka, która mnie odwodzi od jej ukończenia. Chętnie posłuchałbym rozmowy ludzi - ich argumentów - którzy chcieliby specjalizować się w danej rzeczy i bardzo ich to interesuje, jednakże z braku czasu wciąż nie mogą się za to zabrać. Dobry temat na spotkanie Warszawa JUG, albo przynajmniej pogawędkę w po wykładzie.

    OdpowiedzUsuń
  5. W takim razie gratuluję "guzdrania". Też bym tak chciał :) Chociaż chyba trudno jest pisać artykuły w kawałkach. A może sam tak sprobuję i w końcu coś się uda ;)

    OdpowiedzUsuń