28 października 2007

Aplikacja Java EE 5 z MDB z JPA w trybie JTA i PostgreSQL w Apache Geronimo 2

Podczas konferencji Java Developers Day 2007 w Krakowie, na której wystąpiłem z tematem Tworzenie aplikacji Java EE z Apache Geronimo 2 nie udało mi się zaprezentować wszystkich, 3-ech przykładów. Padło na najbardziej interesujący technologicznie przykład Ziarno MDB z JPA w trybie JTA. Nadrabiając straty udało mi się opisać to, co miało zostać powiedziane i stworzyłem kolejny artykuł przybliżający serwer Apache Geronimo wraz z ziarnem MDB i encji JPA w trybie JTA - Aplikacja Java EE 5 z MDB z JPA w trybie JTA i PostgreSQL w Apache Geronimo 2. Przykład prezentuje możliwości Geronimo w zakresie obsługi transakcji JTA w warstwie EJB 3.0, na poziomie MDB i JPA. W artykule zawarłem kilka informacji specyficznych dla Geronimo, co powinno przybliżyć sposób jego działania i być może sprowokować do dalszych prób technologicznych. Uruchomienie klienta zdalnego za pomocą wtyczki exec:exec mavena może być również ciekawe. Wszelkie komentarze o merytorycznej stronie artykułu mile widziane, a wskazówki do dalszych eksperymentów nawet bardziej. Miłej lektury!

p.s. Grupa Warszawa JUG organizuje warsztaty javowe - Warsjava - na których będzie dużo takich technologicznych perełek. Zapraszam zainteresowanych do udziału, czy to jako prelegent, czy uczestnik. Wstęp wolny, a dobrej, technicznej zabawy, będzie co nie miara!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz