21 sierpnia 2010

Do 3 razy sztuka? A może 4? Kolejne niepowodzenie z Test 000-379: IBM WebSphere Integration Developer V6.2, Solution Development

Tego się wcale nie spodziewałem. Wręcz byłem pewien, że wynik koło 80% jest gwarantowany (!)

Po raz pierwszy, 25. czerwca podszedłem do testu egzaminacyjnego Test 000-379: IBM WebSphere Integration Developer V6.2, Solution Development i oblałem z wynikiem 54%.
Postanowiłem bardziej aktywnie przyłożyć się do kolejnego podejścia i faktycznie zabrałem się intensywniej za poznawanie narzędzia. Spędziłem kilka dłuższych chwil z nim w wolnej chwili, ale również podczas prowadzenia szkolenia Developing IBM WebSphere Process Server V6.2 Business Integration Solutions I. Wydawało się, że wszystko idzie zgodnie z planem i czułem się coraz mocniejszy w temacie. IBM WebSphere Integration Developer Information Center stał się najczęściej odwiedzaną stroną. W końcu stwierdziłem, że pora sprawdzić się i w miniony piątek, 20. sierpnia, wyszło jak wyszło - znowu oblana! :(

Co ciekawe, wynik jest dokładnie taki sam jak poprzednio - 54%. Widać nie dane mi jeszcze pochwalić się tym certyfikatem. Kiedy dodam, że test z wersji poprzedniej WID 6.1, który był pierwszym testem certyfikacyjnym w IBM, również oblałem, to będzie to już 3 podejście. Skoro przy 3 podejściach się nie dało, da się kolejnym razem. Czyżbym zbyt nonszalancko się przykładał do nauki i zbyt pochopnie odhaczał kolejne tematy jako przerobione?!

Z ciekawszych rzeczy z tych, ostatnich, 2 podejść, na moją uwagę zasłużyły tematy związane z aktywnością Receive Choice i jej elementu Timeout, prymityw Policy Resolution w mediacjach, transakcje - globalna a QoS, FanOut i FanIn, Cross Component Trace, HTM API, zadania personelu (human task) i eskalacje, API do tworzenia BO, selektor vs mediacja, 0..n i 1..1 w mediacjach, które aktywności wymuszają zmianę procesu biznesowego na długotrwały, obsługa WSDL do tworzenia importów, mapowanie obiektów biznesowych i przekształcenia (obowiązkowy XPath w Extract?) oraz kilka pytań związanych z generalized flow oraz parallel activities. Tyle udało mi się spamiętać, co do których nie mam pewności, że zostały poprawnie odpowiedziane.

Chętnie poznałbym Twoją technikę nauki, jeśli jesteś szczęśliwym posiadaczem tego certyfikatu. Ciekawym, ilu w Polsce ludzi już go posiada?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz