01 grudnia 2010

Java EE 6 webapp development with CDI, GlassFish and NetBeans 7

Próbowałem się z NetBeans IDE 7.0 (wersja rozwojowa z dzisiaj) i kiedy sprawdzałem możliwości CDI z przekazywaniem (aka wstrzykiwaniem) zależności do servletu przyszło mi do głowy, aby nagrać moje doświadczenia. Nie są one wyrafinowane, ale chodziło mi raczej o popróbowanie się ze skrinkastami w kwadrans, aby nabrać większej umiejętności w tego typu przekazie niż na samej oprawie czy treści. Chciałem również sprawdzić, czy uda mi się opublikować nagranie na YouTube w formacie 1080p.

Zero podkładu głosowego, zero muzyni, niewiele treści merytorycznej, ale nagranie w Full HD jest. Tym samym 3-minutówka znalazła się na YouTube do oceny publiczności.

Teraz kolej na Ciebie. Zadanie na dziś to obejrzenie filmiku i ocena jego przydatności, a właściwie wskazanie niedoskonałości i tym samym zagwarantowanie sobie bardziej przyzwoitej treści w kolejnych odsłonach.

Zapraszam na swój kanał na YouTube do obejrzenia Java EE 6 webapp development with CDI, GlassFish and NetBeans 7.

p.s. Uruchomiłem ankietę "Temat przewodni na grudzień", której celem jest określenie tematyki, którą chciał(a)byś, abym rozpracowywał w ostatnim miesiącu tego roku - grudniu 2010. Zainteresowanych wyrażeniem swojego zdania zapraszam na blog, gdzie po prawej u góry znajduje się ankieta. Sugestie w postaci odpowiedzi "Inne?!" proszę o rozwinięcie na priv, albo w komentarzu do tego wpisu.

9 komentarzy:

  1. ja bym chętnie poczytał o Scali ;-) w miarę możliwości próbuje go poznać, więc Twoje spojrzenie mogłoby pomóc

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciężko będzie zmusić Jacka do Scali :-P

    OdpowiedzUsuń
  3. Full hd znacząco ogranicza liczbę odbiorców, ponieważ kod jest czytelny tylko gdy ogląda się to na pełnym ekranie i to na monitorze o dużej rozdzielczości co efektywnie wyklucza większość laptopów o sensownych wymiarach ;) A jest to wszystko spowodowane nieczytelną czcionką.

    OdpowiedzUsuń
  4. IMVHO trochę przeszarżowałeś z tą rozdzielczością ;) 1080p tu robi wrażenie, ale nic poza tym. Znacznie bardziej wolę tutoriale jak coś zrobić chyba na netbeans.org - one są w 480p max 720p, ale czcionka edytora i ogólnie systemu jest bardzo powiększona: tu u Ciebie widać, że masz super rozdziałkę na 27" iMacu ale co nam z tego jak nie widać zupełnie nic co wpisujesz ;)
    Więc może jeżeli chcesz zachować FullHD to ok, ale powiększ jednocześnie znacznie znacznie czcionki.

    No i chyba jednak przydały by się chociaż dwa trzy zdania komentarza - nie trzeba mówić, że klika się prawym klawiszem na projekcie, ale ogólne powiedzenie co się teraz robi na pewno ułatwi rozeznanie się w temacie.
    Przy tym co jest teraz mógłbym pokusić się (wybacz za dobór słów:)) o określenie tego jako "showoff of netbeans7&cdi" ;)

    Więc może jak masz ochotę na nagrywanie takich prostych screencastów i jednocześnie nie chce Ci się komentować tego to może po prostu nagraj film (koniecznie z powiększoną czcionką;)) i do tego dodaj napisy jak w filmach? Myślę, że to było by optimum między pracochłonnością, a szybkością/łatwością publikowania materiałów tego typu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak jak piszą poprzednicy 1080p to zdecydowanie za duża rozdzielczość. Na dużym monitorze ogląda się przyjemnie, ale na standardowym 15" ekranie laptopa może być ciężko z rozpoznaniem tekstu. No i fajnie było by usłyszeć od czasu do czasu zdanie-dwa na temat tego co się dzieje na ekranie.
    Ja osobiście cenie sobie Twoje teksty na tematy związane z Javą EE, i trochę mi ich ostatnio brakuje. Nie było by źle znów przeczytać coś ciekawego na ten temat w najbliższej przyszłości :)

    OdpowiedzUsuń
  6. @Krzysiek - zgadzam się całkowicie!

    @Jacek - ponieważ filmik jest krótki i mało skomplikowany mógłbyś się pokusić albo tak jak napisał Paweł o napisy filmowe, albo skorzystać z funkcji, jaką udostępnia YouTube - dodawanie chmurek do filmiku (ich wadą jest to, że użytkownik może je wyłączyć, ale o tym można poinformować widza w poście).

    Co do "Temat przewodni na grudzień" to było by rewelacyjnie, gdybyś do postów dodawał właśnie takie krótkie filmiki :) Trochę teorii, trochę kodu i na koniec filmik - było by super ;) Gdyby ode mnie to zależało to wybrałbym CDI / OSGi.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja bym dorzucił JSF2 do CDI bo wielu z rozbiegu skreśla tą technologię.

    OdpowiedzUsuń
  8. Może i słusznie, bo zdaje się, że zbyt wyrafinowana technologia i wielu nie ma siły, aby się przez te zakamarki przeciskać - vide Gosling na spotkaniu Silicon Valley JUG http://www.youtube.com/watch?v=9ei-rbULWoA#

    OdpowiedzUsuń
  9. zagłosowałem na OSGi, bo pewnie łatwo będzie Cię przekonać byś podzielił się wiedzą w tym zakresie a ja nie mam na ten temat pojęcia ; )

    OdpowiedzUsuń