11 września 2008

DSL dla konfiguracji Spring Framework

Nie pamiętam, co dokładnie sprawiło, że zacząłem poszukiwania znaczenia plików META-INF/spring.handlers oraz META-INF/spring.schemas w Spring Framework, ale pamiętam, że jednym z powodów było z pewnością znalezienie ich w źródłach Spring Dynamic Modules (moduł spring-osgi-core). A może to była lektura OSGi at LinkedIn: Integrating Spring DM (Part 1)? Postanowiłem samodzielnie spróbować się z tematem i po lekturze Appendix B. Extensible XML authoring sprawdzić w działaniu.

I po 10-15 minutach miałem temat rozpoznany. Na tyle, że kiedy dzisiaj pojawiło się pytanie w temacie The matching wildcard is strict, but no declaration can be found for element 'osgi:reference' od razu pośpieszyłem z odpowiedzią. To się nazywa proaktywna postawa wobec potrzeb klientów ;-)

Więcej o mechaniźmie upraszczania konfiguracji Spring Framework w moim artykule DSL dla konfiguracji Spring Framework.

2 komentarze:

  1. Kolejny bardzo fajny i ciekawy artykul. Ja praktycznie zaczynam swoją przygodę ze Springiem i natknąłem się na bardzo dziwny błąd, że aż pozwolę sobie podzielić nim: Unable to locate Spring NamespaceHandler for element 's:binding' of schema namespace 'http://jax-ws.dev.java.net/spring/servlet'. Naturalnie wszystkie niezbędne biblioteki znajdują się w projekcie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie żebym należał do szanownego grona specjalistów springowych, ale śmiem twierdzić, że po zapoznaniu się jak działa Extensible XML w Spring Framework właśnie na brak jednej z bibliotek stawiałbym.

    Prześlij projekt na priv. Z przyjemnością postudiuję Twój projekt (i czegoś się nowego nauczę).

    OdpowiedzUsuń