13 listopada 2007

5-minute Tutorial on Enterprise Application Development with Eclipse and Geronimo

Temat tworzenia aplikacji korporacyjnych z Korporacyjną Javą 5, Geronimo i Eclipse pojawiał się na grupie użytkowników Geronimo kilkakrotnie. W końcu zebrałem się w sobie i stworzyłem krótki, 5-minutowy artykuł na ten temat, który opublikowałem na stronach dokumentacji Geronimo - 5-minute Tutorial on Enterprise Application Development with Eclipse and Geronimo. Artykuł jest w języku angielskim, więc nie każdemu przypadnie do gustu, ale jest tam wystarczająca ilość wspomagających zrzutów ekranu, ażeby nawet bez znajomości angielskiego można było poradzić sobie z tematyką. Wyprzedzając krytyczne uwagi w stylu: Taki 5-minutowy Hello World to zawsze będzie działał, napiszę, że artykuł miał zająć wyłącznie 5 minut i miał zaprezentować, że się da, a nie, że da się wszystko. Zachęcam wszystkich do popróbowania się z tematem i nadsyłanie komentarzy (szczególnie tych krytycznych, bo co dzisiaj jest czyimś problemem, jutro może być Twoim ;-)).

8 komentarzy:

  1. Z tym application.xml to nie powinieneś tak szybko klikać Next przy tworzeniu EAR'a ;) Przed trzecim Next'em jest magiczny checkbox 'Generate Deployment Descriptor'. Deskryptor jest oczywiście automatycznie aktualizowany względem zależności. Przynajmniej tak to wygląda w RHDS, w którym (w nowszych wersjach) są nawet proste wizardy dla EJB Session/Message Driven Bean'ów ale do możliwości Netbeans'a jeszcze troche RHDS w tych kwestiach brakuje...

    OdpowiedzUsuń
  2. Racja. Zwrócono już moją uwagę na to, ale widać zapomniałem zaktualizować dokument.

    OdpowiedzUsuń
  3. Poprawione. Give it a try again and report back ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja już próbowałem, tyle że na Glassfishu ;) Póki co niestety przerasta mnie w nim konfiguracja lokalnego debuggera pod eclipse'a - jak to wyglada w przypadku Geronimo? (aplikacja EJB+JSF)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie próbowałem, ale podczas definiowania Geronimo można podać katalog/plik jar ze źródłami, które będą wykorzystywane podczas debugowania. Warto byłoby to sprawdzić. Piszesz się na to? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Póki co Glassfish się poddał, więc z Geronimo poczekam do następnego tutoriala ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. A co chciałbyś, aby kolejny artykuł prezentował?

    OdpowiedzUsuń
  8. hmmm... maven + JSF1.2 + facelets + richfaces + JPA + EJB3 + log4j ;) Własnie się męczę z konfiguracją tego wszystkiego pod jakimś serwerem i z czymś zawsze mam problem. No i istotne jest właśnie to debugowanie, najlepiej połączone z log4j'em na konsolę z linkami do źródeł z linią, w której wypisujemy coś do loga (nie wiem jak to się profesjonalnie nazywa). Mavena póki co sobie odpuszczam.

    OdpowiedzUsuń