09 stycznia 2007

III spotkanie Warszawa JUG za nami - następne 6 lutego

Co spotkanie to kolejna niespodzianka. Przyszedłem na spotkanie na około 5 minut przed 18-tą i prawie zamarłem, kiedy zobaczyłem tłum oczekujących ludzi. Na prawdę wydawało mi się jakoś tłumnie! Albo miałem dość podchodzenia pod schody, albo trema przez prezentacją, ale wydawało mi się, że nie pomieścimy się w sali. Sądzę, że mogło być około 40 osób i jak tak pomyśleć to w zasadzie tego należało się spodziewać po tak chodliwym temacie jak Enterprise JavaBeans 3.0. Pojawiło się wiele nowych osób, które wydają się być zainteresowane inicjatywą i pojawiają się głosy zainteresowane prowadzeniem prezentacji. Widać, że następne spotkania mają szanse powodzenia. 6 lutego następne spotkanie i kręcę się koło JBoss Seam. Mam go od miesięcy na mojej liście do zweryfikowania, więc tym razem konieczność zaprezentowania go na IV spotkaniu może być dobrym bodźcem. Na spotkaniu pojawiło się kilka pytań dotyczących zastosowania różnych komponentów (SFSB vs encje) do zamodelowania funkcjonalności biznesowych. Pojawiło się kilka głosów o braku skalowalności SFSB, więc odczuć było można, że nie są one zalecane i lepiej ich unikać. Może stworzenie kilku przykładowych aplikacji pomoże rozwiązać kwestie zastosowania komponentów EJB? Ostatnio pojawił się Java Pet Store 2.0 Reference Application, Early Access dla Java EE 5, więc analiza aplikacji na pewno przyniesie kilka odpowiedzi. Ufam również, że i Seam może pomóc skoro ukrywa kwestie implementacyjne.

Wracam do lektury specyfikacji. Na dzisiaj zaplanowałem Chapter 8 Enterprise Bean Context and Environment.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz