13 listopada 2006

Hibernate jako dostawca JPA w samodzielnej aplikacji

Tym razem nadszedł czas na Hibernate w roli dostawcy JPA i po niecałej godzinie miałem gotową aplikację zmigrowaną do Hibernate EntityManager'a (aka Hibernate JPA). Prostota JPA jest niebywała i choć należy oczekiwać pewnych niedogodności na razie omijają mnie szerokim łukiem ;-)

Podsumujmy dotychczasowe wyniki pracy z JPA. Stworzyłem aplikację z pomocą NetBeans IDE 5.5, który umożliwił mi skorzystanie z implementacji JPA w wydaniu Oracle TopLink. Nie modyfikując nic w aplikacji (poza konfiguracją JPA) uruchomiłem ją z Apache OpenJPA. A dzisiaj nadeszła pora na Hibernate. Mimo tych niezwykle krótkotrwałych wypadów w świat JPA, już daje zauważyć się pewne różnice. Daje zauważyć się doświadczenie projektu Hibernate i jego prostota użycia. Ale, skoro są to jedynie szczegóły implementacyjne, kto by się tym zajmował. Implementacje JPA (Oracle TopLink, Apache OpenJPA, Hibernate) staną się (stały się?) podobnym rozwiązaniem jak sterowniki JDBC.

Dzisiejsze doświadczenia zaowocowały kolejnym przepisem - Hibernate jako dostawca JPA w samodzielnej aplikacji.

Najwyższa pora zająć się czymś z Java EE 5 na dłużej. Czas na zabawę z implementacjami JSF 1.2 i ich integracja z JPA. Może JBoss Seam? Nie! Na razie wystarczy Glassfish i samo zapoznanie się z nowościami JSF 1.2, a mówi się, że jest ich wiele.