19 listopada 2006

Eclipse Extension Location - zarządzanie wtyczkami

W końcu zebrałem się, doczytałem i opisałem ciekawe rozwiązanie upraszczające zarządzanie wtyczkami w Eclipse - Extension Location. Polega on na umieszczeniu wtyczek w oddzielnym katalogu niż katalog instalacyjny Eclipse i wskazaniu na niego poprzez pliki link. Znacznie upraszcza pracę z wtyczkami, a co więcej pozwala na, np. stworzenie ich struktury i utrzymywanie w systemie kontroli wersji dla zminimalizowania niepowodzeń zestawiania środowiska programistycznego przez nowych członków zespołu.

Więcej na Zarządzanie wtyczkami w Eclipse - Extension Location. Ciekaw jestem ilu miało świadomość istnienia tego mechanizmu.

5 komentarzy:

  1. Witam, bardzo ciekawy artykuł, pozwala na szybszą integracje środowiska pracy grupy programistów:) Oby tak dalej i jak najwiecej nowinek związanych z dostowosaniem Eclipse do własnych potrzeb:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, 2 uwagi:
    1.
    Hmm nie udało mi sie doswiadczyc ulotnosci przywiązanie do danej przestrzeni roboczej (ang. workspace), chyba ze zle rozumiem workspace. Raz skonfigurowane wtyczki przez .eclipseextension trzymaja sie instancji eclipse (3.3M4) bez wzgledu na zmianu workspace.
    2.
    W mechanizmie "links" warto wspomniec iż nie dzialaja poprawie sciezkie wnidowsowe wiec pozostaje albo cytowanie // albo zmianiana na \

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za uwagi! Nie rozumiem ad. 1, więc nie skomentuję go, a odnośnie 2 to faktycznie przyda się umieszczenie tej uwagi w artykule.

    Jeszcze raz dziękuję!

    Jacek

    OdpowiedzUsuń
  4. To moze w kolejnosc odwrotnej.
    Ad 2. Po prostu zwykłe linki bez cytowanie lub backslash pod eclipse3.3M4 nie chodzily mi pod winxp, nie wiem jak udało sie to Tobie zrobic :)
    Ad 1. W artytule piszesz ze mechanizm .eclipseextension jest ulotny i po zmianie workspace podpięte w ten sposób wyczki znikaja. U mnie nic takiego nie miało miejsca, wytczka raz zaimportowana po zmianie workspace nadel jest dostepna w Eclipse.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Ad 2. Poprawione, zaraz po Twoim pierwszym komentarzu.

    Ad 1. Faktycznie, to nie ma prawa działać w sposób, który opisałem, bo links związane są z samym Eclipse a nie przestrzenią roboczą. Kolejne miejsce do poprawienia.

    Dzięki za wytrwałość w wytłumaczeniu mi tego!

    Jacek

    OdpowiedzUsuń