20 października 2011

Przygotowanie środowiska z Eclipse Indigo SR1 i Java 7

Zbyt wiele komputerów (stacji roboczych) może doprowadzić do lekkiego zamieszania w głowie i właśnie dzisiaj tego doświadczyłem.

Byłem przekonany, że nie tylko, że mam już zainstalowane Java SE 7, ale i zaktualizowanego Eclipse IDE do wersji Indigo SR1, które udostępnia wsparcie dla Java 7. Jakież było moje zdumienie, kiedy przypomniałem sobie, że tak mam, ale...nie na tym kompie (!)

Cóż było robić - chwila z aktualizacjami Eclipse IDE, aktualizacja Java 7 i można popróbować się z kilkoma przykładami. Nic wyrafinowanego - ot, takie małe przykładziki, których celem jest przyzwyczajenie mnie do zmian w składni i nowego API.

Java 7 na Mac OS X dostępna jest na stronie openjdk-osx-build. Instalacja przebiega niezwykle sprawnie, bo sprowadza się do przekopiowania pakietu do właściwego katalogu. Dalej? Zalecam lekturę na wspomnianej stronie.

Aktualizacja Eclipse przebiegła sprawnie. Wystarczy Help > Check for Updates i zatwierdzamy znalezione aktualizacje.


Można również pobrać najnowszą wersję ze strony http://eclipse.org/downloads/.

Na początku nie byłem pewien, czy oferowane aktualizacje dają mi SR1, ale kolejny ekran nie pozostawiał złudzeń - 3.7.1 to właśnie to, czego potrzebowałem.


Na koniec aktualizacji, restart Eclipse i upewnienie się, że aktualizacja dotarła poprawnie w About Eclipse.


Po uruchomieniu Eclipse na Java 7 w zakładce Configuration widnieje OpenJDK 1.7.0 jako środowisko uruchomieniowe.


Teraz jeszcze definicja Java SE 7 w Installed JREs...


...i możemy rozpocząć tworzenie projektów z Java SE 7.


Na MacOS X nie jest to wciąż trywialne, aby zestawić środowisko do pracy z Java 7, ale z pomocą stronki openjdk-osx-build jest zdecydowanie prościej.

Dla wzmocnienia swojej wiedzy o zmianach w Eclipse Indigo SR1 oraz Java 7 polecam dokument What's new for Java 7 oraz JDK 7 Adoption Guide. W kilka chwil można całkiem sporo się nauczyć i nabrać przynajmniej pobieżne rozeznanie w nich. Powodzenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz