05 października 2011

Java EE 6 Web Profile z Apache TomEE na warsjawie 2011

Nie masz czasami uczucia, jakby wszystko, co czynisz w swoim życiu było już wcześniej ustalone? Mnie czasami nachodzi taka myśl.

Wczoraj pisałem o moich wątpliwościach czytelniczych i jakby na dokładkę dostałem dzisiaj elektroniczne wydanie Pro Android 2 z Apress. Nie ma więc już mowy o siedmiuset stronicowej cegle, którą muszę taszczyć ze sobą, aby móc ją czytać bez względu na miejsce i porę. Temat się rozwiązał, jakby za dotknięciem czarodziejskiej różdżki - wystarczyło napisać do wydawnictwa z prośbą o kopię i nie trzeba było długo czekać na odpowiedź. Ten temat mam rozwiązany.

To jednak nie koniec moich kłopotów z terminarzem na najbliższe dni.

Mogłem się przecież spodziewać, że konferencja JavaOne, która właśnie trwa w San Francisco, może zmienić moje plany na najbliższe 2 tygodnie z łatwością. A może to jednak nasza, lokalna warsjawa, która odbędzie się za 2 tygodnie, 15 października w Warszawie? Sądzę, że obie miały wpływ, ale to warsjawa faktycznie zmusiła mnie do zmian. Zaproponowałem temat "Java EE 6 Web Profile z Apache TomEE" na warsjawę i zostałem przyjęty (wierzę, że to merytoryczne przygotowanie prelegenta, a nie jego urok czy udział w zespole organizatorów konferencji sprawiło, że tak się stało).

Dla tych, którzy jeszcze nie doświadczyli Java EE 6 w okrojonej wersji profilu webowego będzie to doskonała okazja poznać temat, a głównym graczem będzie Apache TomEE, czyli stary, ale wciąż jary i powszechnie wykorzystywany do tworzenia aplikacji korporacyjnych Apache Tomcat wzbogacony o elementy wymagane przez Java EE 6 Web Profile, czyli:
  • Apache OpenEJB - kontener EJB 3.1
  • Apache OpenWebBeans - kontener CDI 1.0
  • Apache MyFaces - kontener JSF 2.0
  • Apache OpenJPA - kontener JPA 2.0
Wszystkie z wymienionych dostarczają składników potrzebnych do zbudowania korporacyjnej wersji Apache Tomcat i przejścia przez rygorystyczne wymogi TCK dla Java EE 6 Web Profile. Właśnie wczoraj Apache Software Foundation (ASF) ogłosiło w The Apache Software Foundation Announces Apache TomEE Certified as Java EE 6 Web Profile Compatible, że:
Apache TomEE has obtained certification as Java EE 6 Web Profile Compatible Implementation.
Po około roku wytężonej pracy zespołowi programistów z projektu Apache OpenEJB udało się przejść przez TCK i stanąć dumnie w szpalerze certyfikowanych środowisk spełniających wymagania stawiane przez specyfikację, obok takich tuzów jak Oracle GlassFish Server 3.x, Caucho Resin 4.0.17 i JBoss Application Server 7.

Podczas warsjawy 2011 zamierzam przedstawić cele i zalety użycia Apache TomEE z NetBeans IDE 7.1. Tym samym nie powinno być już żadnych złudzeń, o czym będę się rozpisywał na tym blogu przez kolejne 2 tygodnie - Java EE 6 Web Profile, Apache TomEE i NetBeans IDE.

Zachęcam do dzielenia się uwagami w komentarzach poniżej. Gdyby nękały Cię pytania związane z tematem, życzyłbym sobie poznać je już teraz, aby podczas konferencji być przygotowanym i odpowiedzieć na kilka. Przez godzinę i kwadrans mojej prezentacji należy oczekiwać kwadransu wprowadzenia, aby później przejść przez kilka przykładów demonstracyjnych. Do zobaczenia w sobotę w Warszawie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz