11 lipca 2011

Doskonalenie warsztatu - artykuły, recenzje, a teraz i skrinkast

Istnieje wiele technik doskonalenia wiedzy i poza biernym czytaniem, a później aktywną praktyką, warto również rozważyć inne techniki samodoskonalenia, np. spisywanie swoich doświadczeń na blogu czy artykułach, spotkania, w których demonstrujesz zdobytą wiedzę lub nagrywanie skrinkastów. Jest wiele sposobów na dotarcie do nieaktywnych przestrzeni naszego mózgu i mówią, że korzystamy z nie więcej niż 10% jego możliwości, więc "wyrwanie" chociażby 1 procenta może być kamieniem milowym naszego technicznego rozwoju. Najważniejsze, aby nie poprzestawać i wciąż próbować, kwestionować, dyskutować i w ogóle być aktywnym.

Idąc tym tropem, w ramach doskonalenia własnego warsztatu technicznego, udało mi się przeczytać kilka książek, spisać moje doświadczenia w postaci artykułów na moim Wiki, a wczoraj upubliczniłem nagranie (skrinkast) z instalacji IBM Installation Managera, który posłuży mi do instalacji środowiska do poznawania Java EE 6.

Wielu podkreślało znaczenie treści pisanej, ale było też wielu, którzy wykazywali zainteresowanie treścią nagraną w postaci skrinkastów.

Pozostawiam do Twojej dyspozycji kolejność, w której zapoznasz się z materiałem. A jest go niemało treścią, niewiele czasowo (próbowałem zachować wysoki współczynnik treści do formy). Okres wakacyjny nie nastraja, aby przesiadywać przed monitorem komputera, więc próbowałem zmieścić się z materiałem w okolicach 5 minut.

Zachęcam do zapoznania się z ostatnimi moimi produkcjami i wyrażenie swojej opinii. Bez niej, zapał szybko się wyczerpuje.
Byłbym niezwykle rad, gdybyś znalazł(a) 2 minuty na obejrzenie skrinkasta, w którym demonstruję instalację środowiska IBM Rational Application Developer V8.0.3 do poznawania Java EE 6 z IBM WebSphere Application Server V8 (nie zabraknie również JBoss AS 7, GlassFish 3.1 oraz Apache Geronimo 3). Na razie 2-minutówka o instalacji IBM Installation Manager. Zalecam oglądanie na pełnym ekranie.

Wystarczająca rozdzielczość (720p HD)? Brakuje głosu? Masz jakiekolwiek sugestie odnośnie podkładu dźwiękowego? Skłaniam się ku kompozycjom muzyki poważnej, bo potrafi zaskoczyć swoją różnorodnością, której rzadko mam przyjemność zasmakować. Nie za długie nagranie? A może za krótkie? Jaka tematyka byłaby interesująca najbardziej? Daj poznać swoje uwagi.

1 komentarz:

  1. Wreszcie kolejny screencast! :) Moim zdaniem rozdzielczość 720p jest w zupełności wystarczająca. Brakuje jednak głosu, który skomentowałby np. dlaczego odznaczyłeś AS, albo dlaczego nie nacisnąłeś "Reset..." na samym końcu. Gdyby to było, albo alternatywnie jakieś napisy w chmurkach, było by idealnie. Zastanawia mnie dlaczego pomimo zaznaczenia opcji "Save password" pole u/p było puste po restarcie ;)

    OdpowiedzUsuń