19 lipca 2011

Book review: EJB 3.1 Cookbook

Okres wakacyjny sprzyja spędzaniu czasu na lekturze książek, które zalegają od dawna na mojej półce. Właściwie, EJB 3.1 Cookbook to była swego rodzaju "wrzutka", którą zaproponowano mi do recenzji z wydawnictwa Packt Publishing. I to był błąd. Kolejny raz przekonałem się, aby nie iść na skróty i czytać książki-streszczenia, czy poradniki (ang. cookbook w wolnym tłumaczeniu), kiedy na półce stoi i czeka Enterprise JavaBeans 3.1, Sixth Edition z O'Reilly. Dostałem po łapach i powinienem już zapamiętać, że lepiej dwa razy się zastanowić niż spędzić czas na lekturze książki niskich lotów.

Więcej moich odczuć na temat książki EJB 3.1 Cookbook z Packt Publishing w mojej recenzji Book review: EJB 3.1 Cookbook. Przy okazji, zachęcam do oceny (przydatności) recenzji na Amazonie - Too basic, often repetitive and thus boring - 400 pages yet 100 would make it a better reading. Na chwilę obecną zajmuję "New Reviewer Rank: 13,857" z "Helpful Votes: 110" i chyba dałem się wciągnąć w zabawę w roli recenzenta.

Zainteresowanych lekturą tej książki zapraszam do kontaktu na jacek@japila.pl.

7 komentarzy:

  1. z kolei poprzednia edycja tej książki z O'Reilly była zabójcza dla początkującego... Myślę, że Beginning Java EE 6 with Glassfish jest tak pomiędzy (choć ejb to tylko jeden z rodziałów ; ) ).

    OdpowiedzUsuń
  2. Też otrzymałem tę książkę do recenzji, ubiegłeś mnie o kilka dni ;-). Mi się zasadniczo podobała, aczkolwiek mogę się przyczepić do tych samych braków, jakie wymieniłeś. Mimo to czytało mi się ją w miarę przyjemnie, mimo ewidentnego braku spójności.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki Panowie. Upewniliście mnie, że zrozumiałem ją i przedstawiłem recenzję rzetelnie :) Zawsze brakowało mi takiego odzewu, bo poza Useful Notes na Amazonie, nikt jeszcze nie recenzował moich recenzji.

    Możecie podzielić się swoimi planami czytelniczymi? Może udałoby się złożyć jakąś ciekawą ścieżkę czytelniczą, wykluczając gnioty.

    Gdzie czytacie książki? Komputer, druk czy czytnik? Nie mogę jakoś nauczyć się czytać książek z komputera i "jadę" na formie papierowej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Od niedawna jestem posiadaczem Amazonowego Kindle (tak przeczytałem ww. książkę) i tak obecnie czytam "Programming in Scala" - odpowiadając na Twoje pierwsze pytanie. Jedno i drugie mogę śmiało polecić :-).

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli nie mam papierowej to tylko kindle... na komputerze czytam jedynie, gdy coś muszę szybko sprawdzić.

    Jestem na początku Spring in action 3rd edition, wydaje się bdb (narazie). Później prawdopodobnie zaczynam zabawę z androidem (Apress Pro Android 3 - 1150 stron ) - trochę mnie zafascynowało jak wielki rynek się z tego zrobił.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzięki za recenzję :-)

    EJB 3.1 od O'Reilly'ego jest całkiem fajnie napisana, chociaż bez kilku 'baboli' się nie obyło. Całe szczęście, że errata jest dostępna w necie [http://oreilly.com/catalog/errataunconfirmed.csp?isbn=9780596158033].

    Jeżeli chodzi o temat EJB, to po przejrzeniu specyfikacji na pewno rzucę okiem na nieco starszą pozycję dot. EJB 3.0: "EJB in Action" - ot chociażby dla porównania z O'Reilly :-)

    A jeżeli chodzi o formę, to w moim przypadku - tylko wersje papierowe.
    Nawet specyfikacji nie jestem w stanie czytać z monitora przez dłuższy czas więc ją drukuję i binduję ;-)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń