09 czerwca 2011

Rapid OSGi development with Pax-Construct

Kolejny twór literacki spod mojego pióra dotyczący OSGi - Rapid OSGi development with Pax-Construct. Tym razem na warsztat wziąłem Pax-Construct, o którym miałem przyjemność usłyszeć wielokrotnie i jakoś tak zawsze nie było mi dane się z nim zaprzyjaźnić. Podczas poszukiwania informacji odnośnie szybkiego i maksymalnie trywialnego (aczkolwiek to sprawa bardzo osobista i wielu moją prostotę nazwie niezwykle zawiłą sprawą) sposobu na utworzenie pakunków OSGi korzystając z Apache Maven trafiłem na bardzo treściwy i jednocześnie niezwykle zwięzły wpis Quick OSGi projects using Maven archetypes z...i tu mnie zmroziło...2007 roku (!) To był kolejny raz, kiedy spotkałem Pax-Construct. I nie żałuję.

Wcześniej miałem przyjemność spotkać się z poleceniem mvn pax:provision, które ostatecznie również zaprowadziło mnie do Pax-Construct. Tam znalazłem przykład, który trochę mnie zastanowił i dopiero, kiedy spróbowałem się z nim samodzielnie, zrozumiałem jego ideę. Pierwsze wrażenia całkowicie pozytywne. Wszystko idzie jak po maśle, co nastraja bardzo optymistycznie do użycia produkcyjnego.

Kontynuując zasadę "codziennych 15-minutówek" nie tylko, że poznałem i polubiłem (!) narzędzie, ale również napisałem krótki artykuł, aby inni, zaganiani mieli przyjemność poznać narzędzie.

Zapraszam do lektury nowego artykułu Rapid OSGi development with Pax-Construct. Powtarzam to przy każdej okazji i nie omieszkam i teraz, że komentarze są mile widziane, a krytyka zostanie dodatkowo wynagrodzona.

Jeśli jest zainteresowanie przekazywaniem moich doświadczeń w postaci skrinkastów, to u dołu wpisu pojawiło się pole wyboru "proszę o skrinkast", które od tej pory będzie wskazywało Twoje zainteresowanie tematem w postaci krótkich filmików.

p.s. Gdyby ktoś zechciał pomóc mi w przepisaniu mojego, innego artykułu Pakunki OSGi w projekcie wielomodułowym Apache Maven 2 z maven-bundle-plugin na Pax-Construct byłoby cudnie. Sekcja autor wzbogaci się o kolejnego zapaleńca OSGi, czego każdemu życzę. Zapraszam!

p.s.2. Przypominam, że już za 2 dni, w sobotę, 11 czerwca w Warszawie odbędzie się konferencja społeczności javowej w Polsce - Confitura 2011. Sponsorzy dopisali, rejestracja również pęka w szwach, nie inaczej jest z wolontariuszami. Teraz pora na Ciebie, uczestniku. Przyjdź i daj się poznać! Zagaduj, dyskutuj, nie zgadzaj się z poglądami prowokując dyskusje, nie przyjmuj wszystkiego za pewnik i bądź sceptyczny ku uciesze organizatorów, prelegentów i całej naszej społeczności. Ja będę, więc i Ty również musisz się pojawić. Choćby na chwilę, ale sobota, 11 czerwca nie może minąć bez Twojej wizyty w Warszawie na Confiturze. To nie do pomyślenia w naszej profesji. Do zobaczenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz