08 marca 2011

Mechanizm zdarzeń w CDI z JBoss Weld, Arquillian i Apache Maven 2

Dla zainteresowanych zgłębianiem tajników nowości Java Enterprise Edition (JEE) 6, a dokładniej JSR-299: Contexts and Dependency Injection for the Java EE platform (w skrócie CDI) mam miłą niespodziankę - nowy artykuł Mechanizm zdarzeń w CDI z JBoss Weld, Arquillian i Apache Maven 2.

W artykule znajdziesz wystarczająco wiele, aby poznać mechanizm zdarzeń w CDI, który łudząco przypomina powszechnie (u)znany wzorzec Obserwator (ja jednak wolę nazwę Słuchacz) oraz wzorzec komunikacyjny Publish/subscribe.

Niezwykle mocny mechanizm do użycia w ramach Java EE 6, ale również i na poziomie samego Java SE (tutaj niestety wciąż bez wspólnego interfejsu dostępowego ala JPA, JMS czy JDBC). Mam nieodparte wrażenie, że czas potrzebny do zapoznania się z moim artykułem jest niewspółmierny do dawki wiedzy, jaką nim przekazuję (na korzyść pozyskanej wiedzy oczywiście).

Gorąco zachęcam do lektury Mechanizm zdarzeń w CDI z JBoss Weld, Arquillian i Apache Maven 2 i do kontaktu ze mną celem ustalenia dalszych kroków przy rozpoznaniu specyfikacji CDI i Java EE 6 w ogólności. Skoro mi się chce i znajduję na to czas, a Tobie nie jest to dane, rozważ chociaż przesłanie wskazówek odnośnie formy i treści przyszłych artykułów?

2 komentarze:

  1. Zamiast [weld.version]1.1.0.Beta1[/weld.version] proponuję użyć 1.1.0.Final ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałbyś. Nie jest to możliwe z obecną wersją Arquillian. Najdalej jak zaszedłem to właśnie Arquillian 1.0.0-SNAPSHOT oraz Weld 1.1.0.Beta1. Przy 1.1.0.Final pojawił się NCDFE :( W artykule wzmiankowałem info od Dana Allena, że pracują nad tym.

    OdpowiedzUsuń