21 maja 2010

Skrinkast o Java EE 6 z @WebServlet, NetBeans IDE 6.9 i IBM WebSphere AS V8 w HD 720p na YouTube

Slajd tytułowy skrinkastaW końcu się udało! Po bodajże miesiącu przygotowań - tworzeniu scenariusza i kilkakrotnym nagrywaniu, aby później wszystko wrzucić do kosza i testowe publikacje na YouTube - mogę w końcu nagłośnić, że moja najnowsza produkcja filmowa trafiła pod strzechy YT w wersji HD 720p - Skrinkast o Java EE 6 z @WebServlet, NetBeans IDE 6.9 i IBM WebSphere AS V8!

Największym wyzwaniem było nagranie głosu, jednocześnie z wykonywanymi czynnościami podczas nagrania oraz utrzymanie czasu, który z planowanych 3-5 minut rozciągnął się do 6 minut i 4 sekund. Później postprodukcja - obróbka i nauka trików w ScreenFlow (dobrym źródłem okazała się sama dokumentacja oraz ScreenFlow's Product Demos & Tutorials, lektura o formatach do exportu i materiał był gotowy do publikacji.

Myliłby się ten, kto sądziłby, że publikacja na YT to koniec wytężonej pracy. Teraz pewnie tak będzie, ale kiedy napiszę, że skrinkast miał ujrzeć światło dzienne około 22giej wczoraj, a ujrzał dopiero po północy i jeszcze nie byłem pewien, czy wszystko jest dobrze, wszystko będzie jasne. Sam export może trać i w moim przypadku trwał około 30 minut, później zapis na YT chwila (około 5 minut), ale dopiero po tym zabawa zaczyna się na dobre - przetwarzanie filmiku przez samego YT. Do końca nie wiadomo, czy wersja skrinkastu będzie w rozdzielczości HD (próbowałem się z 1080p, ale ostatecznie skończyłem na 720p).

Co znajdziemy w skrinkaście? Jest to skrinkast-zagadka, w którym dzielę się doświadczeniami z pierwszych chwil z Java EE 6, NetBeans IDE 6.9 i IBM WebSphere Application Server V8. Utworzyłem projekt aplikacji webowej z servletem, który nie ma definicji w deskryptorze WEB-INF/web.xml oraz korzysta z adnotacji @WebServlet. Na koniec nagrania okazało się jednak, że popełniłem błąd i pomyślałem sobie, że zamiast poprawić, zostawię nagranie w postaci skrinkasta-zagadki.

I teraz najlepsze - pora rozpocząć zabawę. Zapraszam do obejrzenia mojego skrinkastu o platformie Java EE 6, NetBeans IDE 6.9 i WAS8 w akcji. Uwagi mile widziane, szczególnie o elementach nagrania, jak głos, tempo, głośność i inne takie. Szukam dobrego materiału dźwiękowego, aby podłożyć w tło, więc tutaj liczę również na Twoją pomoc. Pamiętaj, aby obejrzeć nagranie w wysokiej rozdzielczości!