27 listopada 2008

Niespodzianki NetBeans IDE 6.5

Pojawiła się długooczekiwana wersja NetBeans IDE 6.5. Zawiera wiele ciekawostek, z których najbardziej intryguje mnie wsparcie dla Groovy oraz Grailsów (aczkolwiek jeszcze nie znalazłem czasu, aby się zabrać za tę parkę z jego pomocą). Okazuje się jednak, że niespodzianki NetBeans IDE 6.5 czekają na nas już przy pierwszym uruchomieniu. W prawym, dolnym rogu pojawiła się ikona z chmurką informującą o aktualizacjach. Rządny wrażeń natychmiast podjąłem się ich aplikowania.

Jakież było moje zdumienie, kiedy po zalecanym, ponownym uruchomieniu NetBeans pojawia się komunikat o niemożności uruchomienia kilku z aktualizacji (!)

I to dokładnie o Groovy, który mnie intryguje. Miałbym odpuścić? Nie. Ponowne uruchomienie NetBeans i tym razem pojawia się komunikat o błędzie instalacji kolejnych wtyczek.

Po ręcznej aktualizacji wtyczki Groovy and Grails

za pomocą Help > Check for Updates

wszystko zagrało...chyba.

Już napotkałem jeden z błędów poprawnionych w kolejnych wersjach rozwojowych NetBeans IDE (należących do wersji 7.0), więc znowu przyjdzie mi dokonać aktualizacji, ale żeby już teraz, dzisiaj?! Nie! Poczekam jeszcze chwilę. Zgoda, dłużą chwilę, bo ostatnimi czasy bliżej mi do IntelliJ IDEA 8.0, która zdumiewająco łatwo spełnia moje niewygórowane oczekiwania związane z zarządzaniem projektami mavenowymi i możliwością debuggowania pracy Spring-DM 1.2.0 M2 (właśnie co się pojawił!). Jeszcze do niedawna rozpatrywałem jedynie pracę w Eclipse IDE i NetBeans IDE. Teraz całkowicie zapominam o Eclipse na rzecz IDEA. I wcale mi nie tęskno.