09 grudnia 2007

Tworzenie wtyczek Maven 2 w Groovy

Jakiś czas temu planowałem stworzenie wtyczki Apache Maven 2 dla wzbogacenia możliwości Apache OpenEJB. W międzyczasie zainteresowałem się językami skryptowymi, szczególnie Groovy oraz JRuby, więc kiedy natrafiłem na wtyczkę Maven 2 wspomagającą tworzenie wtyczek Maven 2 w Groovy - groovy-maven-plugin wiedziałem, że to jest właśnie ten moment. I nie myliłem się. Prostota tworzenia wtyczek w Groovy uwidacznia się już przy bardzo trywialnych wtyczkach, jaką będzie nasza, kiedy to nie jest konieczne deklarowanie wyjątków czy typów parametrów (chociaż jest to zalecane).

Moje dotychczasowe doświadczenia spisałem w kolejnym artykule Tworzenie wtyczek Maven 2 w Groovy.

3 komentarze:

  1. Skoro wspomniałeś o (J)Rubym być może zainteresuje Cię Raven - Ruby Maven.

    http://raven.rubyforge.org/

    OdpowiedzUsuń
  2. Hm... powiem, że artykuł pokusił mnie do napisania własnego archetypu. Banalne, miłe i co ważne bardzo przyspiesza późniejszą pracę.

    OdpowiedzUsuń
  3. A dałoby się coś opublikować w formie podręcznika krok-po-kroku nt. tworzenia archetypu?

    p.s. Idealny temat na nadchodzące konferencje javowe w Polsce ;-)

    OdpowiedzUsuń