14 grudnia 2007

Dynamiczny dostęp do wielu baz danych w JPA

Kolejny raz zostałem zainspirowany przez użytkownika grupy pl.comp.lang.java. Tym razem, Michał Chmielarz zadał pytanie o Dostęp do wielu baz danych przez JPA w ramach EJB 3.0, które sprowokowało mnie do dokładniejszego spojrzenia we wnętrze JPA. Już wczoraj próbowałem się z tematem z użyciem Raven i Buildr, ale nie miałem wiele szczęścia z nimi i ostatecznie skorzystałem ze sprawdzonego Mavena 2. Zresztą nie tak dawno zestawiłem środowisko do pracy z JPA z wykorzystaniem Maven (Testowanie złączeń FETCH JOIN w JPA), więc miałem w zasadzie wszystko gotowe.

W moim kolejnym artykule nt Java Persistence API (JPA) - Dynamiczny dostęp do wielu baz danych w JPA pobieżnie wprowadzam do teorii JPA w kontekście dynamicznego zarządzania wieloma bazami danych, po którym demonstruję kompletną (acz bardzo podstawową) aplikację w działaniu z wykorzystaniem zaprezentowanej teorii. Miłej lektury!

1 komentarz:

  1. Jacek!

    Wielkie dzięki za pomoc. :) To jest chyba to, czego szukałem właśnie. Dziś pewnie wieczorem jeszcze spróbuje to zaimplementować do swojego problemu.

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń