03 września 2007

Tworzenie aplikacji EJB 3.0 z GlassFish v2, Apache Maven 2 i NetBeans IDE 6.0

Podczas rozpracowywania tematu potencjalnego błędu w Apache OpenEJB postanowiłem rozpoznać możliwości zestawienia środowiska uruchomieniowego do przeprowadzenia testów z wykorzystaniem jakiegoś IDE oraz Apache Maven 2. Eclipse IDE z wtyczką do m2 nie wspierał projektów złożonych, tj. projekt macierzysty projektu wielomodułowego nie był możliwy do zarządzania z poziomu IDE, więc odpadł na starcie. Postanowiłem spróbować się z IntelliJ IDEA 7.0M2. Po kilku próbach z IntelliJ IDEA jego możliwości również nie przypadły mi do gustu - coś nie tak z zarządzaniem katalogami źródłowymi. Został mi NetBeans IDE 6.0, który mimo początkowej niechęci pamiętając możliwości jego wtyczki Mevenide-NetBeans, okazał się być najlepszym wyborem. A i elementy graficzne zmieniły się na lepsze.

Przemyślenia i poszczególne kroki w zestawieniu środowiska opisałem w artykule Tworzenie aplikacji EJB 3.0 z GlassFish v2, Apache Maven 2 i NetBeans IDE 6.0. Nie jest to doskonałe rozwiązanie, ale jego prostota (mimo pewnej niedoskonałości) bardzo mnie urzekła i postanowiłem je opisać. Na zakończenie artykułu zostawiłem pytanie do rozwiązania. Jeśli są osoby skłonne podzielić się ze mną potencjalnym rozwiązaniem zapraszam do kontaktu.

p.s. Dzięki uprzejmości Marcina Molaka mam możliwość dokończenia lektury artykułów w ostatnim wrześniowym Software Developer's Journal. Już nie mogę doczekać się, aby przeczytać o ASM i JBoss Seam.

2 komentarze:

  1. Nie ma to jak darmowa reklama. Gazetę jednak masz przede wszystkim dzięki uprzejmości naszej firmy a nie mojej:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesli chodzi o netbeansa w wersji 6.0 M10 nie polecam gdyż jeszcze troche jej brakuje. Polecam za to zetawienie Maven 2 + Glassfish + RHS BETA 1 :D

    OdpowiedzUsuń