Na Amazonie znalazłem bardzo dobrze notowane, dwie pozycje książkowe:
- Beginning Android Application Development z Wrox
- Programming Android z O'Reilly
Warto jeszcze wspomnieć o dwóch innych, dobrych źródłach wiedzy - darmowego Android Developer's Guide ze strony domowej projektu oraz pytaniach z odpowiedziami na StackOverflow.
Plan jest taki, aby na październikowe spotkanie Warszawa Java User Group (Warszawa JUG) móc zaprezentować swój kunszt programistyczny w postaci warsztatów, podczas których stworzę w pełni działającą grę. Tylko jaka miałaby to być gra, aby nie zajęła mnie swoim skomplikowaniem, które nijak się będzie miało do samej nauki Androida?!
Sugestie odnośnie dalszych poczynań w temacie Androida mile widziane. Zawsze to lepiej uczyć się przy boku bardziej doświadczonych. Zlitujcie się nad nowicjuszem i podzielcie się swoimi doświadczeniami, a w zamian obiecuję je spisać i opublikować z namiarami na pomocne duszyczki.
p.s. Rozważam zakup jakiegoś urządzenia i pewnie nie będzie to zaskoczeniem, jeśli napiszę, że kręcę się koło Samsung Galaxy SII (I9100). Przez ostatnie tygodnie studiowałem różne zestawienia i ten model oraz HTC Sensation wydają się być właściwe - procesor, pamięć, wyświetlacz, wersja Androida gwarantują zadowolenie. Dodatkowo, w Polsce, S2 "rozdawany" jest masowo w pakietach polskich sieci komórkowych, więc tylko czekać, aż każdy dzieciak w okolicy będzie miał takowego.
Witam
OdpowiedzUsuńNie pisałem jeszcze gier na Andka, ale mam pewne doświadczenia w pisaniu gier przeglądarkowych i dość dobrze orientuję się w rynku gier mobilnych. Jako pierwszą grę proponuję napisać grę opartą na fizyce (kulka musi stoczyć się po przeszkodach w określone miejsce, trzeba coś zestrzelić odbijając pocisk od ścian, itp.) - takie gry są najprostsze do napisania i zadziwiająco popularne wśród internautów/mobilowców.
Pisząc gry flaszowe do programowania fizyki używam box2D, myślę więc, że do Androida też się nada:
http://www.4feets.com/2009/03/2d-physics-on-android-using-box2d/
Polecam także zapoznać się z googlowym projektem Play'N, który jest cross-platformą opartą o GWT i kompiluje się w tej chwili do HTML5 browserów, desktopowej Javy, Andka i Flasha:
http://code.google.com/p/playn/
Pozdrawiam i życzę powodzenia!:)
Ps. Dzięki za niedawny wykład w Zielonej Górze, miło widzieć ludzi tak pozytywnie zakręconych w tematach programowania:)
Witam
OdpowiedzUsuńJa tez od niedawna programuje w Androidzie. Fajnie jest czasami pobawic sie Java w srodowisku w ktorym widac namacalne efekty swojej pracy (w przeciwienstwie do korporacyjnego Javowania).
Od miesiaca mam Galaxy SII i współpraca układa sie genialnie. Testowanie i debugowanie aplikacji na fizycznym, szybkim telefonie jest wielokrotnie bardziej wygodne niz kozystanie z emulatora.
Polecam MOTODev Studio for Android. Jest to srodowisko oparte na eclipsie i pracuje sie bardzo przyjemnie.
Od tygodnia proboje pisac jakas gre w AndEngine. Satysfakcja jest ogromna.
Jeżeli chodzi o telefon dla developera to ja polecam Google Nexus S, od wersji 2.3 w Androidzie jest wspierane NFC, co prawda Samsung Galaxy S II ma fizycznie moduł NFC tak programowo na razie nie da się do niego dostać (info z infolini Samsunga).
OdpowiedzUsuńJeżeli chodzi o podstawy Androida... nie korzystałem z żadnej książki... przez 4 miesiące miałem w Finlandii zajęcia poświęcone Androidowi na których postawowy wstęp. Jak czegoś nie wiem to Stack albo developer.android.com
Jeżeli chodzi o pisanie czegokolwiek... nie jestem wielkim zwolennikiem gier dlatego zajmuję się właśnie profesjonalnie aplikacjami bardziej dla biznesu i fakt nawet takie coś namacalne cieszy, i niech nawet ktoś nie pisze że pisanie aplikacji do telefonów działających na Androidzie jest proste.
P.S. Polecam nadroidową klasę Bundle :D:D
Jacku jeżeli miałbyś jakieś pytania odnośnie Andka... pisz postaram się pomóc.
Jeśli chodzi o podstawowe materiały to całkiem przyjemna jest książka "Hello, Android" Ed Burnette (http://helion.pl/ksiazki/hello-android-programowanie-na-platforme-google-dla-urzadzen-mobilnych-wydanie-iii-ed-burnette,handro.htm). Obecnie jest to nowość w helion.pl więc śledząc codziennie stronę wydawnictwa można trafić na promocję dnia z 30% rabatem.
OdpowiedzUsuńKsiążka ta na 300 stronach zawiera podstawowe wiadomości, co pozwala szybko zapoznać się z platformą programową Androida.
Autor przedstawia kolejne składowe androidowych aplikacji w oparciu o kompletny przykład prostej gry - Sudoku. Zatem ta pozycja może spełnić Twoje oczekiwania i być inspiracją do przygotowania podobnych warsztatów.
Dzięki Bartek za rekomendację "Hello, Android". Właśnie dostałem kopię od PragProg do recenzji! Zabieram się za lekturę na moim nowiutkim Galaxy S2 :)
OdpowiedzUsuńJeszcze raz dziękuję Bartku za rekomendację "Hello, Android". Właśnie opublikowałem jej recenzję Book review: Hello, Android (3rd edition) - Fast and furious into Android
OdpowiedzUsuń