01 września 2011

Wrześniowy Android

Od wielu miesięcy obiecywałem sobie, że zabiorę się za naukę Androida i wrzesień był tym miesiącem, w którym moja obietnica miała się zrealizować. Dzisiaj jedynie rozgrzewka w postaci uroczystego rozpoczęcia. Skoro mamy 1. września i gawiedź szkolna świętuje rozpoczęcie nowego roku szkolnego, to dlaczego ja nie miałbym go poświęcić na rozpoczęcie własnej edukacji?!

Na Amazonie znalazłem bardzo dobrze notowane, dwie pozycje książkowe:
Poza nimi mam jeszcze w odwodzie kilka książek o Androidzie i stawiam jeszcze na Android in Action, 2nd Ed z Manning i ciekawi mnie zawartość Learn Java for Android Development z Apress. Sądzę, że nawet gdybym miał spędzić czas jedynie na lekturze tych książek, to nie tylko wrzesień, ale i cały październik miałbym z głowy. Na razie gromadzę, a wyjdzie w praniu, na ile samo czytanie uczyni ze mnie światłego w sprawach tworzenia aplikacji mobilnych na Androida.

Warto jeszcze wspomnieć o dwóch innych, dobrych źródłach wiedzy - darmowego Android Developer's Guide ze strony domowej projektu oraz pytaniach z odpowiedziami na StackOverflow.

Plan jest taki, aby na październikowe spotkanie Warszawa Java User Group (Warszawa JUG) móc zaprezentować swój kunszt programistyczny w postaci warsztatów, podczas których stworzę w pełni działającą grę. Tylko jaka miałaby to być gra, aby nie zajęła mnie swoim skomplikowaniem, które nijak się będzie miało do samej nauki Androida?!

Sugestie odnośnie dalszych poczynań w temacie Androida mile widziane. Zawsze to lepiej uczyć się przy boku bardziej doświadczonych. Zlitujcie się nad nowicjuszem i podzielcie się swoimi doświadczeniami, a w zamian obiecuję je spisać i opublikować z namiarami na pomocne duszyczki.

p.s. Rozważam zakup jakiegoś urządzenia i pewnie nie będzie to zaskoczeniem, jeśli napiszę, że kręcę się koło Samsung Galaxy SII (I9100). Przez ostatnie tygodnie studiowałem różne zestawienia i ten model oraz HTC Sensation wydają się być właściwe - procesor, pamięć, wyświetlacz, wersja Androida gwarantują zadowolenie. Dodatkowo, w Polsce, S2 "rozdawany" jest masowo w pakietach polskich sieci komórkowych, więc tylko czekać, aż każdy dzieciak w okolicy będzie miał takowego.