20 września 2011

Znikające okienka z android.widget.Toast

Przykłady dostępne w zestawie Technical Resources (oznaczone Tutorial) z łatwością spełniają większość potrzeb nowicjusza w temacie tworzenia aplikacji androidowych. Pisane są przystępnym językiem, tak że bez względu na znajomość Javy, czytelnik powinien odnaleźć się w nawale informacji. Polecam!

Mam już za sobą przestudiowanie Hello World i zabrałem się za Hello Views.

Analizując przykłady trafiłem na klasę android.widget.Toast:

"A toast is a view containing a quick little message for the user."

Ku mojemu zdziwieniu klasa nie dziedziczy po android.view.View czy android.app.Activity, ale zakładam, że tworzy rodzaj Activity na potrzeby wyświetlenia komunikatu użytkownikowi. Komunikat może pochodzić z "resource" (a już miałem napisać "zasób", ale dla dobra sprawy pohamowałem się) lub podany jest jawnie (niezalecane ze względu na lokalizację aplikacji). Wywołujemy metodę statyczną Toast.makeText(Context context, CharSequence text, int duration) i pojawia się okienko z wybranym tekstem. Przypomina mi to w zastosowaniu javax.swing.JOptionPane, ale Toast znika samo (po zadanym czasie, np. przez stałą Toast.LENGTH_SHORT lub Toast.LENGTH_LONG).

W repo android-examples/Powitanie jest już wersja aplikacji z użyciem Toast.makeText() - wyświetla imię podane przez użytkownika w polu tekstowym. Wciąż nic imponującego, ale utrzymuje mnie w ciągłym kontakcie z nowym środowiskiem, a to bardzo ważne na początku.

3 komentarze:

  1. Też wrzucam moje początki z Androidem na githuba: https://github.com/seban/helloandroid zaraz popatrze sobie w Twój kodzik

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie sprawdzam Twój kod, aby coś zaczerpnąć do mojej aplikacji.

    Widzę, że używasz IntelliJ IDEA do programowania na Androida. Jakie wrażenia?

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo pozytywne, chociaż nie mam odniesienia do innych narzędzi wspomagających pisanie dla Androida. Ja z Twojego kodu coś napewno zaczerpnę ;)

    OdpowiedzUsuń