02 września 2011

Instalacja środowiska programistycznego MOTODEV Studio for Android 2.2.2

Ostatni wpis na temat moich początków w obszarze aplikacji mobilnych z Androidem w roli głównej, sprowokował dwa komentarze, z których jeden sugerował zainteresowanie MOTODEV Studio for Android 2.2.2 - zintegrowane środowisko programistyczne do tworzenia aplikacji na Androidzie (wersje od 1.1 do 3.1), oparte na Eclipse IDE (Helios i Indigo), całkowicie darmowe i dostępne na Mac OS X (oraz MS Windows i Linux).

Bez większego dumania nad sensownością wyboru IDE (mam już IntelliJ IDEA z odpowiednim wsparciem narzędziowym oraz wzbogaconego Eclipse IDE z wtyczką ADT Plugin for Eclipse) pobrałem wersję MOTODEV Studio for Android v2.2.1 (64-bit) dla Mac OS X. Instalacja płynna jak przystało na produkt, który zachęca do dalszej współpracy.

Instalacja sprowadziła się do wybrania języka, w jakim ma być prowadzona...

...oraz inne detale, które najzwyczajniej w świecie zaakceptowałem.

Uruchomienie środowiska to kolejny trywiał - wybram taką malutką ikonkę przypominającą kształtem ikonę GWT, tyle że tym razem zamiast G jest M i nie na boku, ale froncie.

Później już jak w Eclipse IDE - wybieramy katalog (przestrzeń) roboczą, aby po tym przejść do wskazania na katalog z Android SDK.

Uruchomienie kończy się pojawieniem widoku Welcome.

Wciskamy przycisk MOTODEV STUDIO, aby naszym oczom pojawiła się perspektywa MOTODEV Studio for Android.

Jest kilka odnośników, wśród których znaleźć można Android.com oraz StackOverflow, więc będzie łatwiej odnaleźć się w dostępnej literaturze.

Jeśli to miałoby wyznaczać moje odczucia odnośnie łatwości pracy z Androidem, byłoby niezwykle trywialnie. Kontynuuję prace poznawcze, tym razem już bogatszy o MOTODEV Studio for Android 2.2.2. Jutro pierwsza aplikacja.

7 komentarzy:

  1. Próbowałeś używać InteliJ?

    OdpowiedzUsuń
  2. A co sądzisz o metodzie z developer.android.com, czyli Eclipse + Android. MOTODEV wydaje się być do tego lepsze? Też niedawno kupiłem telefon z Androidem i pomyślałem, że spróbuję się pobawić. (Mam nadzieję, że mogę pisać na "ty")

    OdpowiedzUsuń
  3. Eclipse ADT jest zalecanym środowiskiem do tworzenia aplikacji z Androidem, bo sami twórcy Androida korzystają z niego (w/g informacji z książki "Hello, Android"). Potraktuj MOTODEV jako pewnego rodzaju "wybryk" i próba znalezienia tego właściwego środowiska na początek. Właśnie wróciłem do Eclipse, bo poza chwilowym zauroczeniem MOTODEV, nie widzę powodów na NIE dla ADT (jest jeszcze IDEA).

    Na chwilę obecną uważam, że wybór środowiska ma drugorzędne znaczenie i do poznania Androida oferta Eclipse ADT wystarczy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Robert, popieram, ale tylko wyłącznie z braku wiedzy na temat innych środowisk. Miałeś może okazję popróbować się z czymś innym niż ADT? Zechciałbyś podzielić się wrażeniami? Są tacy, którzy twierdzą, że bez IntelliJ IDEA nie są w stanie żyć, a jest jeszcze MOTODEV i ktoś to chyba używa, skoro wciąż rozwijane?!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie niestety nie korzystałem z niczego innego niż ADT wystarcza mi w zupełności. Tak jak są osoby które bez IntelliJ IDEA nie mogą żyć tak ja bez Eclipse i pluginów.

    Kiedyś potrzebowałem apk bez podpisu i skończyło się na ANT... morał z tego taki moim zdaniem że żadne IDE nie zastąpi prostego edytora tekstowego i terminala :D

    OdpowiedzUsuń