22 maja 2009

Automatyczna aktualizacja i konfiguracja IntelliJ IDEA - zdumiewające!

IntelliJ IDEA nie przestaje mnie zdumiewać. Kilka dni temu, podczas pracy z projektem Apache OpenEJB, IDEA stwierdziła, że ma za mało pamięci i proponuje jej zmianę.

Dzisiaj było jeszcze ciekawiej. Pojawiła się nowa wersja, więc IDEA grzecznie zapytała o aktualizację.

Nie było na co czekać i klepnąłem "Download Patch and Restart". Po chwili pojawiło się okienko dialogowe z pytaniem, czy na pewno przeprowadzić aktualizację


aby za chwilę upewnić się, czy chcę kontynuować, kiedy to IDEA wykryła zmienioną konfigurację (ta wcześniej związana z pamięcią).

Nie zastanawiałem się długo - poszło "Proceed". Po krótkiej chwili aktualizacja zakończyła się z ostrzeżeniem, że reszta w moich rękach.

Pozostało ponowne uruchomić IDEA i wszystko działało jak poprzednio. Znaczy się aktualizacja przebiegła pomyślnie, a ja i tak nie wiem, jakie nowe funkcjonalności mam dostępne, a że IDEA działa, więc jest wszystko w należytym porządku. To mi się podoba! Czekam na podobne funkcjonalności w innych IDEach.

4 komentarze:

  1. Hm.. a przypadkiem Eclipse nie posiada takiego mechanizmu aktualizacji ? Z tego co pamiętam to da się ustawić aby cyklicznie sprawdzał dostępność aktualizacji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś pamiętam, ale chyba domyślnie jest wyłączona? Ostatnio wyczytałem pochlebne recenzję odnośnie Eclipse i wtyczki do Groovy, więc z pewnością sprawdzę tą funkcjonalność niebawem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, domyślnie jest wyłączona. Z tego co sprawdziłem, to można m.in. ustawić sobie aby eclipse pobierał sam uaktualnienia i informował o możliowści ich zainstalowania lub tylko informował bez pobierania (pobieranie rozpocznie się po potwierdzeniu chęci instalacji). Właśnie włączyłem tą opcję, zobaczymy co z tego wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
  4. NetBeans ma funkcjonalność auto-aktualizacji, choć chyba działa to tylko w ramach danej wersji głównej.

    OdpowiedzUsuń