25 maja 2007

SCA z językami skryptowymi w wykonaniu Apache Tuscany, Jetty i Maven 2

Kolejne doświadczenia z SCA (Service Component Architecture) w wykonaniu Apache Tuscany i kolejne pomysły wykorzystania takiej konfiguracji w projektach. Tym razem udało mi się opisać wykorzystanie Tuscany, Jetty i Maven 2 do uruchomienia SCAlenia z usługą napisaną z użyciem języka skryptowego (Groovy) w środowisku serwera aplikacyjnego Java EE. Mam przeczucie, że niedaleko jest już do zrealizowania pomysłu, w którym usługi byłyby podmieniane podczas uruchomienia aplikacji. Zanim do tego przejdę, dotychczasowe osiągnięcia spisałem w kolejnym artykule zatytułowanym SCA z językami skryptowymi w wykonaniu Apache Tuscany, Jetty i Maven 2.

Zdumiewająca jest coraz większa ilość publikacji nt. SCA i w trakcie pisania artykułu otrzymałem namiary na jeden z nich - Build mashups with the Service Component Architecture and Apache Tuscany, którego wprawdzie jeszcze nie czytałem, ale pobierzne przejrzenie wskazuje, że może być niezwykle ciekawy.

A tak z innego podwórka napiszę, że dzięki uprzejmości Marka Goldmanna grupa Warszawa JUG dostępna jest pod nowym adresem www.warszawa.jug.pl. Marek przekonuje inne JUGi w Polsce (Poznań JUG i PWrJUG), aby również skorzystały z oferty wykorzystania domeny jug.pl. Pojawiło się jeszcze kilka innych pomysłów rozruszania społeczności Java w Polsce, ale nie chcąc zapeszać nie powiem nic więcej. Cieszę się, że wśród nas zapracowanych znajdują się jeszcze niedobitki, którym się jeszcze chce trochę poudzielać. Brawo Marek!

Przypominam o nadchodzącej konferencji Java TechConf 2007 w Krakowie, podczas której zaprezentuję Apache Geronimo 2.0-SNAPSHOT w akcji. To już jutro! Ciągle pojawiają się nowe pomysły na moją prezentację i obawiam się, że przy takiej ich ilości, nic z tego nie wyjdzie. Będzie (trochę spóźniona) ekipa z Warszawa JUG, więc z pewnością pomogą. Zapowiada się ciekawie - w końcu doświadczę integracji między załogami warszawską i krakowską. Może w rewanżu należałoby coś zestawić pod koniec czerwca w Warszawie - coś na kształt Java TechConf. Zobaczymy...

5 komentarzy:

  1. Jeśli chodzi o konferencję w Warszawie to bardzo chętnie wpadnę (o ile będzie w weekend).
    Co do integracji to będzie ku temu świetna okazja ponieważ zarezerwowałem dla nas pub :D

    Pozdrawiam,
    Radek

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za ciekawy wykład. Przepraszam za drobny żarcik o HyperJ (tj. nadzieje IBM odnośnie tej technologii są faktycznie duże, ale w tej chwili funkcjonuje tylko sam kompilator, Concern Manipulation Environment jest nieaktywne, plugin AspectJ w Eclipse sprawuje się nieźle) :).
    Mam nadzieję, że mogę powiedzieć do zobaczenia na warszawskiej konferencji, na której opowiem o programowaniu interakcyjnym i RelJ.
    Pozdrawiam
    Andrzej Szczodrak

    OdpowiedzUsuń
  4. "Żarcik" oczywiście polegał na sugestii, że związki z IBM mogłyby "zobowiązywać" do promowania HyperJ.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie się bardzo podobało na konferencji, więc drobne żarciki nie mogły wpłynąć na mój nastrój ;-) Wspaniale, że podjąłeś się dyskusji i wspomniałeś o HyperJ, o którym nigdy nie słyszałem. Dziękii do zobaczenia!

    OdpowiedzUsuń