16 marca 2007

QualiPSo - platforma inspiracji i podnoszenia konkurencyjności OSS

No proszę, wreszcie się doczekałem! Właśnie ogłoszono ustanowienie QualiPSo - platforma inspiracji i podnoszenia konkurencyjności OSS. Ma być kwintesencją już istniejących kuźni projektów OSS - Apache Software Foundation, CodeHaus czy SourceForge i jak widać z mojej listy, ma rozszerzyć ją o przykład europejski. We Francji istnieje bardzo dobrze przyjmowany wśród programistów OSS - ObjectWeb, ale nie ma co ukrywać, że daleko mu do sławy ASF, czy CodeHaus. Coś jest na rzeczy, że jest wielu programistów starego kontynentu, ale brakuje miejsca w Europie, z którym możnaby utożsamiać się jak to dzieje się w przypadku ASF. Z dużym zainteresowaniem zamierzam śledzić poczynania QualiPSo szczególnie, że zanim ogłoszono powstanie platformy wypytywano mnie o moje bolączki w trakcie uczestniczenia w projektach OSS, które planowano zniwelować. Oby nie skończyło się na obietnicach.

p.s. Nie wiem dlaczego, ale nazwa QualiPSo przypomnia mi brzmienie Eclipse. Hmm, a może nie? Jakoś nie mogę się pozbyć tego skojarzenia.

2 komentarze:

  1. Skojarzenie z Eclipsem to wynik faktu, iż podświadomość szepce coś o Callisto? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A racja! Dzięki! Już myślałem, że mnie pokręciło z tym Eclipsem. Za dobrze mi idzie z testowaniem JPA w Eclipsie i urzeczony możliwościami zapominam się. Pora powrócić do NetBeans! ;-)

    Jacek

    OdpowiedzUsuń