19 lutego 2007

Tworzenie pakietów OSGi z Apache Maven 2

Rozczytując się w artykułach dotyczących OSGi z serii Getting Started with OSGi postanowiłem je trochę usprawnić i tym samym zachęcić większą ilość osób do popróbowania się z tematem. Postanowiłem spróbować sił tworzenia pakietów OSGi z Apache Maven 2.0.5 i Eclipse IDE 3.3M5, aby zautomatyzować prace przy projekcie. Podekscytowany łatwością pracy z OSGi, jedyną sprawą do rozwiązania było zautomatyzowanie kompilacji, budowania i instalacji. Brzmi znajomo?! To właśnie dokładnie te zadania, dla których powstał M2 (tworzenie klas pozostawiłem Eclipse'owi). W artykule zakłada się ręczne wykonywanie tych kroków, a kto ma czas na pisanie w notatniku i kompilację z linii poleceń?! Wymagało to trochę usprawnień - wprowadzenie M2.

Okazało się, że było niezwykle prosto i przyjemnie i w dodatku powstał nowy artykuł Tworzenie pakietów OSGi z Apache Maven 2. Zachęcam do lektury i nadsyłania komentarzy.

Pora wracać do specyfikacji JPA. Chwila, przecież jutro spotkanie Warszawa JUG i prezentacja JBoss Seam! Sprawdźmy jeszcze raz jak wygląda prezentacja i przykłady. Do zobaczenia na spotkaniu!

5 komentarzy:

  1. Witam!

    Artykuł dla mnie o tyle jest fajny, że właśnie rozpracowuję Mavena2. Zostało ładnie pokazane jak powinno się używać Mavena step-by-step, można znaleźć wiele publikacji jaki to Maven jest wspaniały, co można za jego pomocą zrobić, etc. A nigdzie nie znalazłem prostego poradnika krok po kroku jak np. za pomocą Mavena przygotować projekt pod Eclipse'a! A tu proszę wszystko jak na tacy ;-) Super! I jeszcze jedno, może ktoś wie jak ładnie wygenerować stronkę i raporty i wszystko razem wrzucić do Wiki (MediaWiki)? Znalazłem plugin do Mavena1 ale nie wiem czy mogę go zastosować?

    OdpowiedzUsuń
  2. Taaa, artykuł fajny, ale co komentarz, to robią się coraz bardziej zobowiązujące ;-) Jak kiedyś publikowałem pierwszą, lub drugą wersję wpisu/artykułu, tak teraz sprawdzam je po 10-20 razy zanim ujrzą światło dzienne! Czy się tym martwię?!?! Nie, wcale! Właśnie o to chodziło - ludziska wchodzą komentują, pytają, proponują - jednym słowem wiedza się rozbudowuje! Tak trzymać. Dziękuję Łukasz za komentarz. Spodziewaj się następnych.

    Co do Twojego pytania, to nie wiem, ale sam używam MediaWiki i pomysł mi się spodobał. M2 do generowania strona dla MediaWiki? Hmmm, to mogłoby być ciekawe.

    Jacek

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja z tematem OSGi borykam się od kilku miesięcy. Zainspirowany artykułami na EclipseZone i Twoimi wpisami postanowiłem też wypluć z siebie coś na ten temat.
    Zapraszam i czekam na uwagi ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widziałem, widziałem. Zaplanowałem sobie, że przeczytam Twój wpis jeszcze raz wieczorem i skomentuję, ale widzę, że Ty byłeś pierwszy u mnie z komentarzem.

    Bardzo podoba mi się, że zechciałeś podzielić się swoimi doświadczeniami. Czym więcej osób zainteresowanych technologią OSGi tym większa szansa, że zrozumienie jej będzie pełniejsze. Proszę nie przestawaj! ;-)

    Jacek

    OdpowiedzUsuń
  5. Strasznie to już stary post, ale temat dopiero teraz mnie natchnął -
    najlepiej jeszcze użyć pluginu mavena osgi, aby niepotrzebnie dwukrotnie nie zarządzać zależnościami.

    Tomasz Bartczak
    Racjonalny Developer

    OdpowiedzUsuń