29 maja 2012

Warsztaty z IBM WebSphere na PWSZ w Tarnowie - dzień 1

W ramach zadania "Przyszłość młodych w naszych rękach. Program zacieśniania współpracy uczelni z pracodawcami", które jest częścią projektu KLEKSS BIS Kapitał Ludzki - Edukacyjny Komponent Strategii Szkoły na uczelni PWSZ w Tarnowie mam okazję w ciągu 2 dni przedstawić aktualny stan zaawansowania prac IBM wokół nowych technologii - BPMN 2.0, Java EE 6 oraz aplikacji mobilnych z produktami, których data wydania jest zaplanowana dopiero na...15 czerwca! Mam okazję zaprezentować IBM WebSphere Business Process Manager V8, IBM WebSphere Application Server V8.5 Liberty Profile oraz IBM Worklight V5.0. Jako uzupełnienie stosu technologicznego, dodałem jeszcze programowanie funkcyjne z Clojure i dwudniowy maraton technologiczny trwa na dobre w Tarnowie! Wszystko praktycznie, z tworzeniem aplikacji na żywo i całkowicie bez slajdów - nie wliczając tego wprowadzającego o mnie :-)


Najbardziej podkręcony jestem możliwością zaprezentowania tych wszystkich technologii i produktów na żywo. Nie obyło się bez potknięć, chwil zadumy, ale mam wrażenie, że ogólnie poszło bardzo sprawnie.

O dziwo, jedynie jedna osoba wiedziała, a na drugiej trochę wymusiłem, określenie się z oczekiwanymi stawkami. Padło magiczne 4k PLN netto, co od razu skarciłem, że mi dumpingują rynek (!) Zakazałem mówić o tak niskich kwotach głośno i rozważyć bezpośrednie połączenie z Warszawą (chwilowo przerwane w Krakowie na okres remontu) jako potencjalny argument za większymi stawkami. Liczę na zastosowanie rad w działaniu.

Dzień 1 z BPMN 2.0, Java EE i IBM WebSphere


Dzisiaj miałem okazję przedstawić BPMN 2.0 oraz Java EE 6 z produktami IBM. Jutro zaplanowałem aplikacje mobilne (poprosiłem uczestników o przyniesienie swoich smartfonów), które będę tworzył w Javie (Android) oraz HTML5, CSS3 i JavaScript (IBM Worklight z użyciem PhoneGap, a w zasadzie Apache Cordova). Na podsumowanie turnee nie mogło zabraknąć Clojure. Nie wyobrażam sobie wystąpień publicznych bez jego udziału i nie mogło być inaczej w Tarnowie.

Podsumowaniem każdej trzygodzinnej sesji jest ankieta, którą uczestnicy wypełniają ku uciesze organizatorów i wykładowcy. Zebrałem wyniki i jestem trochę nimi zaskoczony. Myślałem, że to Java EE 6 wyjdzie mi dużo lepiej, a okazuje się, że udało mi się oczarować uczestników moją wiedzą o BPMN 2.0. Poniżej zestawienia średnich. Ciekawym Twojej interpretacji, gdzie wskazuje się największe niedociągnięcia (tych szukam najbardziej, aby kolejne inicjatywy tego pokroju były o niebo lepsze).

Wyniki pokazują potencjał naukowy drzemiący w studentach 2 roku PWSZ w Tarnowie i mogą stanowić ciekawy materiał badawczy dotyczący przyszłych adeptów informatyki praktycznej w Polsce. Grupa nie jest wielka, ale lepsze to niż nic. Prosiłem ich o najszczerszą szczerość.

Modelowanie procesów bieznesowych BPMN 2.0 w IBM WebSphere Business Process Manager V8.0


Uczestników (podpisanych na liście obecności): 22

Sposób prowadzenia zajęć: 13 osób na "Tak, odpowiadał" z 7 za "Średnio odpowiadał".

Wiedza merytoryczna (średnia): 5,23 (maksymalnie 6)

Umiejętność przekazywania wiedzy (średnia): 5,14 (maksymalnie 6)

Chętnie odpowiadał na pytania i udzielał wyjaśnień: wszystkie 22 osoby na "Tak".

Program wykładu: 16 osób na "Odpowiedni" z 6 osobami na "Za mało nasycony".

Oczekiwania: 4,5 (maksymalnie 6)

Uwagi:
  • więcej zastosowań programu (BPM)
  • przykłady gotowych projektów w BPM
  • przedstawienie gotowego projektu
  • przykłady z życia wzięte
  • więcej przykładów gotowych procesów biznesowych
  • przykłady praktyczne modelowania procesów biznesowych oraz aplikacji od strony klientów
  • gotowy projekt
  • sensowne użycie programu
  • realne przykłady biznesowe z projektów
  • krótki przegląd narzędzi BPMN
  • większy nacisk na programowanie
  • dokładnie sprecyzowany model rzeczywistego projektu biznesowego
  • wyjaśnienie modelowania procesu biznesowego na konkretnym przykładzie biznesowym
O czym innym wartoby posłuchać?
  • aplikacje mobilne
  • 2 osoby za "Programowanie w Javie"
  • 2 osoby za "Różne języki"

Java EE 6 z IBM WebSphere Application Server V8.5 i Eclipse IDE


Uczestników (podpisanych na liście obecności): 18

Sposób prowadzenia zajęć: 17 osób na "Tak, odpowiadał" z 6 za "Średnio odpowiadał".

Wiedza merytoryczna (średnia): 5,23 (maksymalnie 6)

Umiejętność przekazywania wiedzy (średnia): 5,09 (maksymalnie 6)

Chętnie odpowiadał na pytania i udzielał wyjaśnień: wszystkie 23 osoby na "Tak".

Program wykładu: 2 osoby na "Zbyt przesycony", 18 osób na "Odpowiedni" z 3 osobami na "Za mało nasycony".

Oczekiwania: 4,5 (maksymalnie 6)

Uwagi:
  • Więcej rozbudowanych przykładów
  • zagadnienia z projektowania serwisów internetowych opartych na Java EE i EJB
O czym innym wartoby posłuchać?
  • 3 osoby za "Tworzenie aplikacji mobilnych"
  • języki programowania
  • 4 osoby za "Java od podstaw"
  • AWT/Swing
  • Spring MVC

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz