30 marca 2012

Po 33rd degree 2012 w Krakowie, a to jeszcze nie koniec

Wrażenia pokonferencyjne z tegorocznego 33rd degree znalazły już swoje miejsce na moim angielskojęzycznym blogu japila.pl.
Dochodzą do mnie jednak głosy, które świadczą o tym, że niewiele osób tam zagląda, więc nie mogłem oprzeć się pokusie, aby i tu wynieść organizatorski kunszt Grześka Dudy pod niebiosa.

Gość jest niezwykle zakręcony, jeśli pomyśleć, co udało mu się stworzyć na przestrzeni ostatnich 2-3 lat. 3-dniowa konferencja w Krakowie, same sławy światowego formatu, a na dodatek nie zapomniał o starych (dobrych?) specjalistach z Polski! Dodać należy, że wszystko to pod szyldem "Top quality Rock Stars speakers. No Call For Papers. Only great talks." I ja tam byłem, i mimo, że piwa i wina nie piłem, to się i tak wspaniale bawiłem. Gość ma klasę i to mu się chwali. Dzięki Grzegorz!

Miałem okazję przegadać długie godziny z Josette (z wydawnictwa O'Reilly), Venkat'em i udało mi się zamienić słowo z Mike West'em (Google Chrome i Dart) oraz Andrey'em Breslav'em (Kotlin). Tym razem postanowiłem zamienić słowo z osobami, które nie dane mi jest zaczepić na co dzień. I to nie raz, ale wystarczająco często, abym nabrał przekonania, że prawie zamęczyłem ich swoją obecnością, a mimo to czuł niesamowitą radość z możliwości poznania ich punktu widzenia na sprawy, które wydawały mi się jasne. Wydawały.

To, że miałem możliwość zaprezentować Clojure, to jedno, ale możliwość przesiedzenia z nim w gronie wciąż nienasyconych (i o dziwo jedynie obcokrajowców!) po wystąpieniu, to już insza inszość. Pozdrowienia dla Konstantina (którego już namierzyłem i brakuje mi jedynie dwóch pozostałych). Na uwagę zasługuje również fakt, że w gronie słuchaczy pojawili się Uncle Bob Martin, Grzesiek Duda, Darek "egit" Łuksza i kilku innych znajomych (nawet jeszcze ze studiów!), co wprawiło mnie w błogi stan zadowolenia. Wybaczcie pomyłki, niedopatrzenia i w ogóle przedstawienie (jedynie?) 2 z 8 powodów za Clojure, ale znowu za bardzo chciałem.

Dostrzegam niemałe zainteresowanie tematem i mam tylko obawy, czy jestem właściwą osobą, aby podołać zadaniu wyjaśnienia powodów wejścia w Clojure. Obok jest Groovy, Scala, JRuby, Kotlin, Ceylon, Fantom (pewnie kolejność odpowiada zainteresowaniu programistów siedzących na JVM, a jest jeszcze Go i F#) i próba zawłaszczenia chociażby odrobiny czasu na Clojure wydaje się niezwykle karkołomnym zadaniem. Muszę jednak powiedzieć, że doświadczenia z 33rd degree pozwalają mi sądzić, że nie wszystko stracone, a nawet więcej - ludzie są trochę przytłoczeni możliwościami Scali, a skoro chlubi się cechami języka funkcyjnego, to daje to punkty Clojure. I ja w tym uczestniczę! Tak lubię.

Lubię również, kiedy mogę spotkać się z ludźmi, których spotykam wyłącznie wirtualnie. Weźmy wspomnianego Darka "egit" Łukszę i wielu Szczecinian, których spotykam częściej niż ludzi z okolicy - Warszawa, Kraków, Łódź i podobnie. Że też im się chce! Czapki z głów panowie. Chylę czoła, jakich czasów dożyliśmy, gdzie Szczecin zaczyna być postrzegany jako miasto prężnego rozwoju informatycznego. Tak przynajmniej ja zacząłem patrzeć na Szczecin, którego do niedawna prawie nie zauważałem na javowej mapie Polski (niestety kosztem Trójmiasta, które spadło w moim osobistycznym rankingu).

Pozdrowienia dla wszystkich, którym się chce i robią więcej (niż im się każe czy za co im się płaci)! Wspaniale móc rozwijać pasję, a ładna pogoda na zewnątrz tylko poprawia i tak już dobry humor.

p.s. Podczas 33rd degree dowiedziałem się, że Confitura 2012 odbędzie się w samym centrum Warszawy, w niezwykłym budynku i to wszystko bezpłatnie już 30 czerwca. Już się szykuję z czymś, co niektórzy mogliby określić jako wartościowe. To na pewno będzie programowanie funkcyjne, ale problem polega na doborze właściwego narzędzia^H^H^Hjęzyka do problemu^H^H^Hpubliczności - pewnie Clojure, może F# i/lub Scala. Sugestie mile widziane.

p.s.2 Kolejne publiczne wystąpienia to DevCrowd 14.04 (sobota) Szczecin, IBM ACADEMIC DAY 17.04 (wtorek) Opole, 4Developers 18.04 (środa) Poznań, mówi się o Toruniu w kwietniu, później GeeCON 17-18.05 (czwartek-piątek) Poznań, aby zakończyć sezon prezentacyjny na Confitura 30.06 (sobota) Warszawa. Gdyby ktoś zachodził w głowę, co będzie tematem, to nie będę ukrywał - oczywiście programowanie funkcyjne z Clojure! Zapraszam.

2 komentarze:

  1. "Gość jest niezwykle zakręcony (...) Gość ma klasę i to mu się chwali."
    I to wystarczy, żeby już zacząć myśleć co zrobić, żeby w 2013 było jeszcze więcej takich komentarzy ;)
    A tak serio, to co kręci mnie to jak widzę, że dzięki temu co robię, inni mają "okazję przegadać długie godziny z Josette (z wydawnictwa O'Reilly), Venkat'em i udało mi się zamienić słowo z Mike West'em (Google Chrome i Dart) oraz Andrey'em Breslav'em (Kotlin).".

    OdpowiedzUsuń
  2. Spryciarz! Tyle napisał, a w zasadzie wszystko moje. To sztuka umiejętnie użyć wypowiedzi innych. Dużo przyjdzie mi się jeszcze uczyć od Ciebie. Tym bardziej jestem dumny z wyboru. Innym życzę udanych przygotowań do przyszłorocznej edycji, aby zostali wybrani.

    OdpowiedzUsuń