17 marca 2012

Android 4.0.3 na Samsung Galaxy S II - aktualizacja poszła gładko

I jestem po aktualizacji do najnowszej wersji Androida 4.0.3 powszechnie nazywanego ICS lub Ice Cream Sandwich, który 13 marca Samsung udostępnił posiadaczom smartfona Samsung Galaxy S II.

Do dzisiaj rozkład za i przeciw aktualizacji oscylował na granicy 50/50. Wystarczy przejrzeć komentarze do wpisu Oficjalny ICS dla Samsunga Galaxy S2 i po prostu samodzielnie podjąć decyzję o aktualizacji. Trudno mi było opierać się na komentarzach, ale dusza programisty kusiła możliwościami ICSa. W końcu dałem upust mojej żądzy posiadania :)

Najpierw zrobiłem kopię zapasową przez Kies 2.0 dla Mac OS. Dodatkowo przekopiowałem wszystkie zdjęcia i nagrania, na jakich mi szczególnie zależało i byłem gotowy.


Rozpoczęło się pobieranie paczki z aktualizacją.

Pobranie i zainstalowanie trwały około 30 minut (pewnie szybciej, ale za szczęśliwym, abym racjonalnie myślał). Po instalacji moim oczom ukazał się cały i zdrowy SGS2 z ICS.


Pierwsze na co zwróciłem uwagę, to było utrzymanie tapety i zmiana ikonek systemowych na pasku na górze - status połączenia WiFi, siła sygnału sieci komórkowej i bateria. Brzydkie. Poprzednie bardziej mi się podobały. Zrzucam to jednak na barki przyzwyczajenia, a z nim tylko jeden sposób jest skuteczny - przyzwyczaić się do innego, nowego. Czcionka, mimo komentarzy, wydaje się być w porządku. Nic nie trzeba było zmieniać w ustawieniach. Skróty na pulpicie poznikały, ale same aplikacje są dostępne, więc pozostaje odtworzyć je ze zrzutów ekranu, które wykonałem jeszcze przez aktualizacją.

W Ustawieniach sprawdziłem wersję Androida.


Jak widać, zgłasza się najnowsza wersja.

Jeszcze pozostaje sprawdzić wersję przez *#1234# w telefonie.


Tu również właściwie. Jak widać miałem dużo szczęścia, że wszystko (poza usunięciem skrótów na pulpicie) jest na swoim miejscu. Nie potrzebne było odtworzenie kopii i wszystko zdaje się funkcjonować poprawnie.

Dla pewności, wyjąłem jeszcze baterię, odczekałem kwadrans i włożyłem ponownie. Podobno ma pomóc na przegrzewanie się aparatu. Wszystkim polecam tak bezinwazyjnej aktualizacji i rozpoczęcia nauki Android API dla najnowszej wersji Ice Cream Sandwich.

Ach, pewnie to wielu już zna, ale dla mnie to było odkrywcze - zrzuty ekranu robi się przez jednoczesne przytrzymanie klawiszy Power i Volume down przez kilka sekund.

52 komentarze:

  1. Ha! Jednak zrobiłeś aktualizację przede mną. Zauważyłeś może więcej zmian w funkcjonowaniu telefonu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam.Ja zaktualizowałem tel podłaczajac pod kiesa i jest git rewelka teraz czeka mnie szukaniem dziury w całym Powodzenia

      Usuń
  2. Jest chyba szybszy, ale nie wiem, ile w tym prawdy, a ile wewnętrznej chęci, aby tak było. Interfejs GMaila, GReadera jest zdecydowanie inny - chyba powiedziałbym, że lepszy. Obserwuję baterię, ale za wcześnie na oceny. Ogólnie polecam aktualizację, bo ogólna ocena pozytywna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wysyła przypadkiem dwa razy tego samego SMS'a? ;) Na forach jest pełno pytań co dalej z tym.

    OdpowiedzUsuń
  4. a nie wiecie kiedy będzie na angielski system? bo jak mniemam taki będę musiała aktualizować gdyż telefon mam sprowadzany z anglii

    OdpowiedzUsuń
  5. @Paweł, na razie nie miałem sygnałów o podwojeniu SMSów.

    @Asia1989, sądzę, że to zależy od kraju operatora, bo sam system jest taki sam. Mogę się jednak mylić. Jeśli chcesz sprawdzić jak bardzo, proponuję ODINa. Nie korzystałem z niego, ale poniżej znajdziesz same sukcesy :) Raportuj, kiedy będziesz po.

    http://envyandroid.com/archives/480/update-galaxy-s2-without-kies
    http://www.youtube.com/watch?v=Gqp69v68WVU
    http://forum.xda-developers.com/wiki/Samsung_Galaxy_S_Series
    http://knowmydroid.com/blog/android-4-ice-cream-sandwich-firmware-leaks-for-galaxy-s2

    OdpowiedzUsuń
  6. hyh może mnie wyśmiejesz ale nie wiem co to jest ten ODIN:P tzn domyślam się że jest to jakiś program ale nie bardzo wiem do czego on służy...

    OdpowiedzUsuń
  7. powiem tak ja telefon mam w polskiej wersji językowej jedyne co to to że był sprowadzany z anglii, i nie wiem czy to mi się samo pojawi w telefonie tzn jak będę wyszukiwać aktualizacje czy mam to robić w jakiś inny specyficzny sposób...:(

    OdpowiedzUsuń
  8. Cóż, niewiele mogę pomóc poza w/w linkami. Tam znajdziesz wszystko potrzebne, albo przynajmniej inspirację.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam Galaxy S II z wersją oprogramowania układowego PDA:KI4/PHONE:KI1/CSC:KE4(ERA) nie mam pojęcia jak zrobić update do wersji Androida 4.03 przez KIES. Być może to dla kogoś dziwne pytanie ale nie jestem programistą. Pozdrawiam Pretorianin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. terz jestem w tej samej sytuacji
      proszę o podpowiedź!

      Usuń
    2. Jak można przekonać się z wpisu, u mnie aktualizacja przebiegła bez problemu. Nie siedzę w temacie na tyle, aby móc wskazać miejsca, w których możnaby znaleźć odpowiedzi, poza Google. Znalazłem te miejsca, które dotyczą użycia ODINa.

      http://envyandroid.com/archives/480/update-galaxy-s2-without-kies
      http://www.youtube.com/watch?v=Gqp69v68WVU
      http://forum.xda-developers.com/wiki/Samsung_Galaxy_S_Series
      http://knowmydroid.com/blog/android-4-ice-cream-sandwich-firmware-leaks-for-galaxy-s2

      Kies jest również możliwy, ale z tego, co udało mi się zorientować, raczej nie należy do narzędzi godnych polecenia, więc tak też zrobię - wstrzymam się od rekomendacji kiesa na rzecz ODINa. Mimo to, muszę przyznać, że używałem jedynie Kiesa i z ODINem nie mam żadnego doświadczenia.

      Powodzenia!

      Usuń
    3. musicie miec nie brandowanego softa, czyli bez loga operatora

      Usuń
    4. musicie miec nie brandowanego softa, czyli bez loga operatora

      Usuń
  10. A u mnie wyskakuje błąd "Brak dostępnych aktualizacji". Mogę coś z tym zrobić?

    OdpowiedzUsuń
  11. Pretorianin, mam wrażenie, że Kies pobiera oprogramowanie podobnie do tego, co wykonałbyś przez telefon (ale mogę się mylić). Powyżej w komentarzach znajdziesz linki do materiałów o ODINie, który bez względu, czy możesz, mógłbyś, może będziesz mógł, wgra nowego ICSa - podobno bez konieczności kopii zapasowej (!)

    OdpowiedzUsuń
  12. DONE :) Ale raczej nie polecam...
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja zauważyłem że GPS dłużej się ładuje i są lekkie ścięcia jak chce szybko przewinąć kontakty. Jak przejeżdżam palcem w prawo na jakimś kontakcie żeby do niego zadzwonić to czasem zamiast dzwonienia wybiera mi się pisanie smsa. Jak wybieram kogoś z listy i dzwonie do niego to na około sekundę (może krócej) ekran robi się czarny. To samo przy minimalizacji aplikacji. Wcześniej tego nie było. Nie przeszkadzają mi te małe błędy.
    Ale za to poprawiła się wydajność grafiki, gry się szybciej ładują i chodzą po prostu lepiej. Wyniki w benchmarkach są wyższe:
    Antutu - 6334 (wcześniej około 5900)
    Quadrant - 3225 (wcześniej około 2800)

    Dużo gram więc dla mnie aktualizacja jest przepyszną kanapką lodową :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam ponownie :) jestem juz po aktualizacji systemu. Wczoraj podpięłam się do komputera i Kies nareszcie wyszukał mi aktualizację. Dziś rano dokonałam tej "wiekopomnej":P aktualizacji i na cale szczęście wszystko jest ok:D chociaż powiem szczerze że specjalnych zmian nie widzę, ale to tylko takie moje skromne zdanie. Cieszy mnie jednak to iż nic nie zostało usunięte ( nie wymazały mi się wszystkie dane tak jak to niektórzy pisali) właściwie tylko widgety zmieniły swoje pierwotne ułożenie, ale to przecież najmniejszy problem. :)

    OdpowiedzUsuń
  15. W galaxy s2 android 4.03 mamy problem z routerem rozlacza sie po sekundzie, wiecej bledow nie zaobserwowalismy

    OdpowiedzUsuń
  16. W galaxy s2 android 4.03 mamy problem z routerem rozlacza sie po sekundzie, wiecej bledow nie zaobserwowalismy

    OdpowiedzUsuń
  17. W galaxy s2 android 4.03 mamy problem z routerem rozlacza sie po sekundzie, wiecej bledow nie zaobserwowalismy

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem rowniez jestem po aktualizacji tylko tyle ze na szwedzkim systemie do 4.0 i musze powiedziec ze jestem bardzo zadowolona. Wszystko dziala blyskawicznie i bezproblemowo. Super Sprawa, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  19. A czy nie macie problemów z numerami z maili lub stron internetowych ?
    Po aktualizacji do 4.0 nie ma opcji ( przynajniej u mnie ) aby najeżdzając na numer na stronie lub w mailu przekierowało do wykonywania połączenia , wcześniej taka opcja była .
    Ktoś miał taki problem ?

    OdpowiedzUsuń
  20. mam problem połączenia s II z =przez kies z kompem , ktoś pomoże?

    OdpowiedzUsuń
  21. ja mam samsunga galaxy s2 i nie wiem jak zaktualizować na androida 4.0
    pokazuje mi,że nie mam żadnych nowych aktualizacji
    przepraszam co mam zrobić Żeby zaktualizować tego androida na 4.0 ?

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam ten sam problem co kolega Sebastian. Po wejściu w aktualizacje oprogramowania i kliknięciu "uaktualnij" wyświetla się komunikat "brak dostępnych aktualizacji". Czy ktoś wie o co chodzi? Czy to może byś spowodowane tym że mam telefon w Orange?

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja mam podobnie. Kies pokazuje, że nie mam dostępnych aktualizacji. Może to wina T-mobile?

    OdpowiedzUsuń
  24. Kochani, a u mnie Samsung Galaxy s2 po aktualizacji do wersji android 4.0.3 co chwilę się restartuje i trzeba wpisywać pin. Czasami podczas rozmowy, a czasami sam z siebie, nawet leżąc na biurku. Pani z T-Mobile powiedziała mi, że dokładnie ten sam problem po aktualizacji, tylko u niej jest to raz na dwa dni. Czy ktoś wie może jak temu zaradzić?! Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  25. u mnie to samo po aktualizacji robi sam z siebie restart min raz dziennie:(

    OdpowiedzUsuń
  26. A u mnie po aktualizacji miga co jakiś czas dziwna czerwona ramka ;(

    OdpowiedzUsuń
  27. To samo. T mobile po aktualizacji restartuje sie. Lipa z grzybem. Co z tych wszystkich dodatkow jak telefon sam sie restartuje kilka razy na dobe... Jedyne wyjscie to wylaczyc pin.

    OdpowiedzUsuń
  28. U mnie po aktualizacji polowa programow przestala dzialac a w drugiej polowie wyskakuja bledy... Dodatkowo ekran samoczynnie sie wlacza co jakis czas i dzwiek w multimediach sam wylacza. Wydaje mi sie ze tzw. Twardy reset jedynie jest w stanie pomoc tylko nie wiem czy wtedy wersja androida powroci do poprzedniej czy pozostanie 4.0 bo w sumie podoba mi sie nowy android tylko szkoda ze wczesniej wszystko smigalo jak igla a teraz robi sie lekki syf ;/

    OdpowiedzUsuń
  29. Zauważyłem, że po instalacji przy włączonym wifi szybciej pada mi bateria, a ostatnio zaczęła migać. Ogólnie zauważam spadek czasu pracy na baterii. Czy ktoś wie jakie mogą być tego przyczyną?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic nie przychodzi mi do głowy, ale ostatnio pojawiła się aktualizacja z poprawkami związanymi z wydajnością, więc może jej wgranie poprawi sytuację. Moje użycie

      Obecny numer wersji Androida 4.0.3 na moim Samsung Galaxy S2 (GT-I9100) to IML74K.XXLPW (wersja jądra: 3.0.15-I9100XXLPW-CL413606se.infra@SEP-100 #3).

      Usuń
  30. Mam pytanie. Czy u was po aktualizacji też zniknął styl wiadomości? Kolory itp.? Ja mam żółty na przychodzące i niebieski na wychodzące wiadomości i nie mogę tego zmienić. Funkcja zmiany zniknęła albo jej nie widzę :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiedziałem, że taka opcja istnieje! Jak to mówią, czego nie widzisz, tego Ci nie żal :)

      Usuń
  31. Panowie pomóżcie gdy klikam sprawdz aktualizacje to pisze ze nie ma dostępnych aktualizacji

    OdpowiedzUsuń
  32. w moim s2 po aktualizacji androida problemy:
    1
    aparat fotograficzny się blokuje: pojawia się co chwila czarny ekran, albo robisz zdjęcie i się nie zapisuje
    2
    górny pasek powiadomień mruga na zielono
    wyszukiwanie kontaktów zwolniło
    czasami gdy szukasz kontaktu klikając klawiaturę cyfrową wyszukiwanie przestaje działać

    ===
    tylko opcja "wyłącz/włącz ponownie pomaga na chwilę
    3
    przeglądarka zastrajkowała: po sekundzie dwóch samoczynny powrót/przewijanie do początku strony
    zainstalowałem operę i w miarę działa
    4.
    piszesz maila lub smasa to przy ustawieniu w poziomiem klawiatura zajmuje prawie cały ekran
    5.
    gdy piszesz maila i klikniesz wyślij to masz sekundę aby ptowierdzić "tak" inaczej tekst blokuje się jako kopia robocza

    i inne bzdety

    rozczarowanie, jak można wrócić do starej wersji?

    jakieś sugestie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, ja zaczełem się bawić,w końcu zaniosłem do serwisu i za 40zl. zrobili aktualizacię do 4.0.3,jestem bardzo zadowolony, wszystko działa jak trzeba, nic się nie zawiesza, i jest o wiele szybszy,nie chce mi się wierzyć jak piszą niektórzy że bateria się grzeje że się resetuje,chyb że ściągają samodzielnie jakiś lewy program,mi wgrali orkinalny program Samsunga i jest wszystko OK. Pozdrawiam, Wiesiek.

      Usuń
  33. tak tak, orkinalne jest najlepsze :) dlatego zostane przy mojej ukochanej 2,3,6 pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja po aktualizacji mam tego typu problem że gdy włączę w telefonie wifi to automatycznie resetuje mi się router wifi i internnet w ogóle nie działa nawet na kablu i tak na okrągło dodam że przed aktualizacją wszystko było ok po wyłączeniu wifi w telefonie router działa normalnie.

    OdpowiedzUsuń
  35. hmm, a co mam zrobić, jeżeli nie mogę zobaczyć / pobrać zdjęć które przychodzą mi w mms'ach ?
    konfiguracje juz zrobilam i dalej nie dziala.

    OdpowiedzUsuń
  36. Witam,
    u mnie z kolei zrobiło się coś dziwnego, bo miga mi lampka symbolizująca baterie. Restart nei pomógł, całkowite naładowanie też nie zmieniło sytuacji. Czy wiecie co to oznacza i jak sprawić by wróciło do normy?

    OdpowiedzUsuń