17 marca 2012

Android 4.0.3 na Samsung Galaxy S II - aktualizacja poszła gładko

I jestem po aktualizacji do najnowszej wersji Androida 4.0.3 powszechnie nazywanego ICS lub Ice Cream Sandwich, który 13 marca Samsung udostępnił posiadaczom smartfona Samsung Galaxy S II.

Do dzisiaj rozkład za i przeciw aktualizacji oscylował na granicy 50/50. Wystarczy przejrzeć komentarze do wpisu Oficjalny ICS dla Samsunga Galaxy S2 i po prostu samodzielnie podjąć decyzję o aktualizacji. Trudno mi było opierać się na komentarzach, ale dusza programisty kusiła możliwościami ICSa. W końcu dałem upust mojej żądzy posiadania :)

Najpierw zrobiłem kopię zapasową przez Kies 2.0 dla Mac OS. Dodatkowo przekopiowałem wszystkie zdjęcia i nagrania, na jakich mi szczególnie zależało i byłem gotowy.


Rozpoczęło się pobieranie paczki z aktualizacją.

Pobranie i zainstalowanie trwały około 30 minut (pewnie szybciej, ale za szczęśliwym, abym racjonalnie myślał). Po instalacji moim oczom ukazał się cały i zdrowy SGS2 z ICS.


Pierwsze na co zwróciłem uwagę, to było utrzymanie tapety i zmiana ikonek systemowych na pasku na górze - status połączenia WiFi, siła sygnału sieci komórkowej i bateria. Brzydkie. Poprzednie bardziej mi się podobały. Zrzucam to jednak na barki przyzwyczajenia, a z nim tylko jeden sposób jest skuteczny - przyzwyczaić się do innego, nowego. Czcionka, mimo komentarzy, wydaje się być w porządku. Nic nie trzeba było zmieniać w ustawieniach. Skróty na pulpicie poznikały, ale same aplikacje są dostępne, więc pozostaje odtworzyć je ze zrzutów ekranu, które wykonałem jeszcze przez aktualizacją.

W Ustawieniach sprawdziłem wersję Androida.


Jak widać, zgłasza się najnowsza wersja.

Jeszcze pozostaje sprawdzić wersję przez *#1234# w telefonie.


Tu również właściwie. Jak widać miałem dużo szczęścia, że wszystko (poza usunięciem skrótów na pulpicie) jest na swoim miejscu. Nie potrzebne było odtworzenie kopii i wszystko zdaje się funkcjonować poprawnie.

Dla pewności, wyjąłem jeszcze baterię, odczekałem kwadrans i włożyłem ponownie. Podobno ma pomóc na przegrzewanie się aparatu. Wszystkim polecam tak bezinwazyjnej aktualizacji i rozpoczęcia nauki Android API dla najnowszej wersji Ice Cream Sandwich.

Ach, pewnie to wielu już zna, ale dla mnie to było odkrywcze - zrzuty ekranu robi się przez jednoczesne przytrzymanie klawiszy Power i Volume down przez kilka sekund.