11 kwietnia 2011

Clojure i ja na InfoShare 2011 w Gdańsku w maju

Konferencja 33rd Degree już za nami i świetnie się bawiłem mogąc przedstawić temat CDI, DI4J i EJB w Java EE 6 (pisałem o tym w poprzednim wpisie - Niezwykle pouczająco podczas 33rd Degree). Cóż tu dużo pisać - kto nie był, niech żałuje.

Szczęśliwie sezonu konferencyjnego jeszcze nie koniec i zaproszono mnie na konferencję w Gdańsku InfoShare w dniach 12-13.05.2011, podczas której wystąpię z tematem dotyczącym Clojure i wielowątkowości (przy "akompaniamencie" JFC/Swing API).

Celem prezentacji jest zademonstrowanie uproszczeń Clojure związanych z budowaniem aplikacji współbieżnych. Dla niektórych to jest główny magnes dla stosowania Clojure, którego określa się właśnie mianem "biblioteki do programowania współbieżnego" (patrz mój angielskojęzyczny wpis Clojure concurrency with agents – no more explicit Threads). Sama składnia języka może ranić oczy, ale w końcu Clojure to nie tylko składnia lispowa, w której dominują nawiasy, ale również, a może wręcz przede wszystkim implementacja struktur i konstrukcji ułatwiających programowanie współbieżne. O tym planuję powiedzieć podczas mojego wystąpienia. Mam świadomość braku zrozumienia dla zrozumienia składni, więc o nawiasach i programowaniu funkcyjnym będzie mniej. Wciąż układam sobie plan prezentacji i byłbym rad, gdybym otrzymał kilka wskazówek od publiczności przed jej osobistym pojawieniem się na sali.

Niefortunnie konferencja pokrywa się z inną - GeeCONem w Krakowie, który trwa w dniach 11-14.05.2011. Coraz bardziej skłaniam się ku całkowitego zarzucenia jej na rzecz InfoShare, bo jakkolwiek pomysł 11-tego w Krakowie, aby tego samego dnia udać się do Gdańska, jeszcze tli się w głowie, to jednak coraz mniej żarliwie. Patrząc na prezentacje 11-tego, nie ma w nich czegoś przyciągającego, ale ta sama okazja spotkania i zamienienia chociażby słowa z prelegentami wciąż kusi. Cóż, pewnie nie dane mi w tym roku. Nie można mieć wszystkiego!

Zapraszam niezdecydowanych do Gdańska na InfoShare. Ja będę, będzie Clojure i będzie wiele ciekaw(sz)ych prezentacji. Uważam, że warto poznać poglądy innych z naszego polskiego podwórka, a InfoShare robi wrażenie, że gdzie jak gdzie, ale tam się to powinno powieść.

Nie zapominajmy o jeszcze jednej konferencji, o której niewiele słychać, ale będzie, acz wciąż nie wiadomo, w jakiej oprawie, z kim i o czym - Confitura 2011 w Warszawie w dniu 11.06.2011. Tutaj zwykle było tłoczno i merytorycznie, i chciałbym, aby ten poziom został utrzymany. Jak mi wiadomo, kapituła pracuje nad tym.

Korzystając z okazji zachęcam Wasze działy PR do kontaktu z organizatorami pod adresem...hmmm...na razie niech piszą bezpośrednio do mnie - jacek@japila.pl, a kiedy się dowiem o właściwszym kontakcie, napiszę. Zależy nam, na utrzymaniu poziomu, a bez wkładu finansowego będzie baaardzo ciężko. Pomożecie?

3 komentarze:

  1. Pewnie InfoShare jako całość nie będzie dla mnie specjalnie interesująca, ale o Clojure bym posłuchał

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam. Zachęcam do zadawania pytań podczas lub po wystąpieniu. Chciałbym zostać "rynkowo" ustawiony na możliwości Clojure i jego szansę na rynku polskim.

    OdpowiedzUsuń
  3. W uzupełnieniu, właśnie dostałem od organizatorów wiadomość o moim wystąpieniu:

    Jacek, Twoja prelekcja na infoShare 2011 odbędzie odbędzie się 13 maja (piątek) o godz. 10:00. Czas trwania: 45 minut.

    OdpowiedzUsuń