14 marca 2008

Wtyczka m2eclipse 0.9.0, zbiór roboczy w Eclipse i mój WTF

Właśnie ukazała się wtyczka m2eclipse 0.9.0. Zainstalowałem ją z Eclipse 3.4M5 i jak do tej pory działa bez zarzutu. Podczas jej pierwszego uruchomienia otrzymałem komunikat o korzystaniu z JRE zamiast JDK.


Można śmiało przyznać, że komunikat nie należy do najłatwiejszych do zrozumienia. Spotkałem się już z podobnym komunikatem w Eclipse, więc od razu rozpocząłem jego rekonfigurację. Ale tutaj niespodzianka, bo okazało się, że ja już korzystałem z JDK (!)


Chwila zastanowienia, kiedy to w widoku Console komunikat, że jednak nie.


Po chwili okazało się, że uruchomienie Eclipse z parametrami na jego linii poleceń wyłącza przetwarzanie pliku eclipse.ini, który modyfikowałem. Po dodaniu parametru -vm do skrótu, który uruchamiał Eclipse problem poszedł w zapomnienie.


Od razu skorzystałem z opcji Download Sources, abym mógł korzystać z możliwości podglądu źródeł Wicketa.


Kolejną rzeczą jaką odnalazłem w Eclipse była funkcjonalność Java working set. Widziałem ją wcześniej w NetBeans i była bardzo pomocna, a teraz znalazłem ją i w Eclipse. Dzięki Java working set możliwe jest zawężenie ilości informacji dostępnej w poszczególnych widokach oraz ograniczenie pola działania dla wyszukiwania czy budowania. W widoku Project Explorer wystarczy wybrać interesujące nas projekty i skorzystać z menu Assign Working Sets...


Wystarczy przypisać zbiór roboczy (być może wcześniej go tworząc za pomocą przycisku New...)


a następnie wybrać zbiór z menu Package Explorera.


Do tej pory korzystałem z różnych przestrzeni roboczych (ang. workspaces) do podziału projektów na mniejsze partie, ale teraz nie muszę się już tym więcej martwić (chyba, że korzystałbym z włączonej opcji Build Automatically, kiedy miałbym więcej projektów w pojedyńczej przestrzeni roboczej). Funkcja dostaje miano funkcji tego acz kończącego się już tygodnia.

I na zakończenie coś na miarę polskiego WTF Daily. Podczas aktualizacji oprogramowania na moim laptopie pojawił się następujący komunikat:


Kiedy go zobaczyłem - też nie mogłem! Ledwo się utrzymałem na krześle. Komunikat pierwsza klasa! Proszę o więcej takich podczas przedłużających się projektów ;-)