25 lutego 2014

Jak zacząć naukę programowania w języku Scala

Zostałem zapytany, co ze stron lub książek polecałbym na początek nauki programowania w języku Scala. Pomyślałem, że jest to dobry materiał na wpis, a że nie mam weny, będzie krótko (niech to stanowi pożywkę do dalszych pytań, do których gorąco zachęcam).

Teoria

Polecam zapoznać się z dokumentacją, która dostępna jest na oficjalnej stronie języka - LEARN. Na pewno GETTING STARTED oraz Tutorials. Dla polskojęzycznych polecałbym książkę mojego kolegi +Grzegorz Balcerek Język programowania Scala. Wydanie 2 oraz Programming in Scala, First Edition (bo jest dostępna bezpłatnie i pisana przez samego autora).

Praktyka

Po tej dawce niezbędnej wiedzy programistycznej z języka Scala proponuję trochę praktyki - mój projekt scalania.

Podsumowanie

W pakiecie jest sporo wiedzy teoretycznej i nie mniej praktycznej. Powinien zaspokoić najbardziej wybrednych. Dla bardziej wymagających mam zadanie odpowiadania (pewnie początkowo "moderowania") na pytania na StackOverflow w kategorii scala.

Potrzebujesz więcej? Skontaktuj się ze mną na priv. Chętnie poprowadzę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz