08 lipca 2013

Scalania - spotkania z językiem Scala

Jutro, we wtorek, 9 lipca na wydziale Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego (MIM UW) na Banacha 2 w Warszawie odbędzie się pierwsze spotkanie-warsztaty (aka kata) związane z językiem Scala - Scalania - w ramach cyklicznych spotkań warszawskiej grupy javowej (Warszawa JUG).

Po moim przejściu do Citi na stanowisko szefa zespołu programistów Scala/Clojure/Java (a może i F# niebawem) język Scala jest mi niezwykle bliski i będzie go coraz więcej wokół mnie. Stąd też pomysł, aby w miłym gronie podszkolić się z tego języka, bo podobnież najlepsza nauka możliwa jest przy dobrej zabawie w doborowym towarzystwie. W Citi, przy projektach komercyjnych, to jedno, a w ramach Warszawa JUG, to drugie. Nie mogłem odmówić sobie przyjemności skorzystać z obu miejsc. Wybaczcie zachłanność.

Patrząc na zestawienie uczestników pierwszego Scalania nie mam obaw, że dobre towarzystwo jest wliczone już w kontrakt! Na moment pisania tego wpisu swój udział zadeklarowały 43 osoby, co dwukrotnie przekroczyło moje początkowe oczekiwania (i trochę zbiło z tropu, bo pojawiły się niemałe obawy, czy da się mój pomysł zrealizować w takim tłumie).

Zaczynamy wyjątkowo o 17:30 z zestawem krótkich zadań programistycznych od Grzegorza Balcerka oraz S-99: Ninety-Nine Scala Problems. Grzegorz, z którym pracuję w Dream Teamie w Citi, zadeklarował swoją pomoc i pojawi się na spotkaniu! Nie tylko, że skorzystamy z jego zadań i jego obecności, ale wręczymy dwa egzemplarze jego książki "Język programowania Scala". Nie mam już obaw odnośnie obsady i zawartości merytorycznej.

Na spotkaniu pojawi się również Grzegorz Kubiak z Javartu, które postanowiło wejść aktywnie w organizację Scalania i ją uatrakcyjnić. Możemy liczyć na wsparcie merytoryczne Grzegorza oraz strawę! Z Javartem spotkanie będzie znacznie przyjemniejsze. Dzięki Grzesiek i nasz sponsor - Javart! Będzie doskonała okazja zamienić słowo z Grzegorzem o możliwym zaangażowaniu w projekty scalowe w Javarcie. Od dzisiaj, kiedykolwiek pomyślę o pracy ze Scalą w Warszawie na myśl przyjdą mi dwie firmy - Citi oraz Javart (kolejność nieprzypadkowa).

Więcej o samym spotkaniu na stronie Scalania.pl. Zapraszam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz