07 października 2008

NetBeansowy pracowniks oraz czyszczenie eclipsowego p2

Zainspirowany problemem tworzenia aplikacji ze szkieletem Visual Web JavaServer Faces (vel Woodstock) w dyskusji
Połączyć DataModel z komponentami Visual Web JSF na pl.comp.lang.java po dłuższej przerwie wróciłem do NetBeans IDE. Woodstock jest zbiorem kontrolek do budowania interfejsu użytkownika JSF i w zasadzie spodziewałem się, że wszystko, czego zasmakowałem w "czystym" JSF ma zastosowanie i w nim. Zdaje się, że pomyliłem się w stosunku do kontrolki webuijsf:tableRowGroup, której atrybut sourceData nie akceptuje komponentów typu DataModel (!) Temat opiszę niebawem, ale do napisania tego wpisu skłoniła mnie zabawna sytuacja z generowaniem nazw zmiennych w NetBeans IDE korzystając z Ctrl+SPACJA. Wystarczyło napisać private Pracownik[] i wcisnąć wspomnianą kombinację klawiszy Ctrl+SPACJA i...


Przez moment nie mogłem dojść do ładu, skąd ta nazwa zmiennej - pracowniks. Dopiero po pewnym czasie zorientowałem się, że jest to angielska liczba mnoga dla typu Pracownik z tablicy. Natychmiast pomyślałem o Asteriksie ;-) Ech, tylko do czego użyć typu Asterik?! Może inne śmieszne zmienne?

Kolejną ciekawostkę znalazłem na grupie eclipse.technology.equinox, która dotyczyła działania Equinox p2. W ogóle, ostatnimi czasy o niczym innym się tam nie rozmawia, tylko o p2. Jeśli zaczyna brakować Ci dysku (mimo jego początkowej, niewyobrażalnej wręcz objętości), to może warto zainteresować się katalogiem p2/org.eclipse.equinox.p2.engine/profileRegistry/?
 jlaskowski@work /cygdrive/c/apps/eclipse
$ du -sh p2/
249M p2/

jlaskowski@work /cygdrive/c/apps/eclipse
$ du -sh features/ plugins/
6.8M features/
215M plugins/
Dosyć dużo, nieprawdaż? Okazuje się, że Eclipse uruchamiając p2, wzbudza jakąś tam funkcjonalność, która odkłada we wspomnianym katalogu dość obszerny plik profile. Jakkolwiek planuje się ich wykorzystanie w Eclipse IDE 3.5, to w 3.4 zdają się być niepotrzebne. Zatem wystarczy pozostawić ostatnie 5 najmłodszych plików i zaoszczędzić trochę miejsca.

jlaskowski@work /cygdrive/c/apps/eclipse
$ ls p2/org.eclipse.equinox.p2.engine/profileRegistry/PlatformProfile.profile/ | wc -l
46

jlaskowski@work /cygdrive/c/apps/eclipse
$ cd p2/org.eclipse.equinox.p2.engine/profileRegistry/PlatformProfile.profile

jlaskowski@work /cygdrive/c/apps/eclipse/p2/org.eclipse.equinox.p2.engine/profileRegistry/PlatformProfile.profile
$ ls -t | tail -n +6 | xargs rm

jlaskowski@work /cygdrive/c/apps/eclipse/p2/org.eclipse.equinox.p2.engine/profileRegistry/PlatformProfile.profile
$ du -sh .
27M .
Ja już mam to za sobą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz