19 kwietnia 2007

Konfiguracja wtyczek w Apache Maven 2

Oszołomiony ilością wpisów w Notatniku postanowiłem na chwilę odetchnąć i dokończyć migrację Apache OpenEJB 3 z Apache Maven 1 do Apache Maven 2. Koncepcję miałem już opracowaną od dawna, ale brakowało mi trochę wiedzy odnośnie działania Apache Maven 2 (dalej określanego jako M2). Dzisiaj przyszło mi w końcu zmagać się z tematem, który od dawna mnie nurtował, ale nigdy nie znalazłem dostatecznie dużo czasu, aby go rozpracować. Tym razem się udało i ostatecznie mogłem kolejny temat wykreślić z listy "Do Zrobienia" (ona zamiast się kurczyć to się ciągle rozszerza). Tym tematem na tapetę poszedł temat konfiguracji wtyczek w M2. Ktoś mógłby powiedzieć, że wtyczki to fundamentalne pojęcie w M2 i znajomość konfiguracji wtyczek jest niezbędna od poprawnego użycia M2, ale jak widać jestem przykładem osoby, która od lat korzysta z narzędzia i mimo, że temat konfiguracji męczył mnie od jakiegoś czasu, widać nie na tyle, aby rozpracować go raz a dobrze. Potwierdza się opinia, że korzystajmy z narzędzi, a nie uczmy się ich na wylot, ale z drugiej strony widzę jak wiele czasu straciłem na zadania, które mogłem wykonać zdecydowanie szybciej, gdybym tylko miał zacięcie do przeczytania dostępnej za darmo dokumentacji.

Do zapamiętania: Zawsze przestudiuj dostępną dokumentację *zanim* rozpoczniesz pracę z narzędziem.

Udało mi się rozpracować temat i dodatkowo spisać moje doświadczenia w kolejnym artykule zatytułowanym Konfiguracja wtyczek w Apache Maven 2. Jest to pewna realizacja pomysłu, aby wiedzę prezentować w postaci przykładów przeplatanych opisem słowno-muzycznym (mimo braku podkładu muzycznego zakładam, że treść rekompensuje stratę i zostanie mi to wybaczone). Gorąco zachęcam do lektury i nadsyłania uwag.

Pozostał jeszcze jeden temat związany z M2 - tworzenie wtyczek - i po jego zakończeniu wierzę, że będę mógł czuć się komfortowo korzystając z narzędzia. Do tej pory nie zajrzałem do darmowej książki Better Builds with Maven, która prezentuje M2 oczyma ich twórców, więc zastanawiam się, co jeszcze mnie omija podczas codziennego korzystania z niego. A co tam, najlepsze pozostawiam sobie na koniec!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz