07 stycznia 2009

Grails w NetBeans IDE 7.0M1

Jakby na życzenie najpierw przypomniałem sobie o darmowym GroovyMag na Developers World, aby później natrafić na dokument Introduction to Groovy, kiedy uruchomiłem NetBeans IDE 7.0M1 (a już miałem rozpocząć poznawanie Grailsów z poziomu IntelliJ IDEA 8.0.1). Chwila lektury Grails Quick Start in NetBeans IDE i nie było co dalej czekać. Pobrałem Grails 1.1-beta2 i stworzyłem swoją pierwszą aplikację grailsową w...2 minuty (!) Dlaczego zabrałem się za Grailsy? Jest to kolejny szkielet aplikacyjny, z tą różnicą, że aplikacje tworzy się w języku skryptowym Groovy. Dużo w nim zapożyczeń z Ruby on Rails (RoR), o którym mówi się, że jest niezwykle intuicyjny, więc łącząc przyjemne z pożytecznym samemu chciałem się przekonać cóż Grailsy mają do zaoferowania i czego można się nauczyć poznając jednocześnie Groovy. Nic wyniosłego poza zwykłą ciekawością.

Ctrl+Shift+N i wybieramy Groovy/Grails Application

aby po chwili mieć gotową aplikację grailsową.

Wcześniej zdefiniowałem GRAILS_HOME i PATH, aby można było wykonywać polecenie grails.

Teraz już tylko Run w menu kontekstowym (menu pod prawym klawiszem myszki)

i pojawia się okienko przeglądarki z aplikacją grailsową

Stworzyłem klasę Book oraz BookControllera zgodnie z instrukcjami w Grails Quick Start in NetBeans IDE. Niestety, nie dane mi było po prostu Run, aby uruchomić aplikację, ale musiałem ją zatrzymać w Services/Servers/Jetty (Gails 1.1-beta2) i wdrożyć ponownie (Run). W końcu pojawiły się zmiany.

a później dokładnie jak opisano w dokumentacji.

Z poziomu NetBeans IDE możemy zainstalować wtyczki grailsowe - menu kontekstowe Grails Plugins... (patrz wyżej).

Jedna jest związana z Apache Wicket, więc już wiem czym się zajmę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz