18 listopada 2006

Eclipse 3.3 M3 i ciekawostka w zarządzaniu przestrzeniami roboczymi

Kiedyś pamiętam, że poszukiwałem miejsca, w którym Eclipse przechowuje listę przestrzeni roboczych, z których korzysta użytkownik. Czasami potrzeba usunąć kilka, szczególnie takich, które nie są już w użyciu. Przypadkiem natrafiłem na odpowiedź!

Funkcjonalność, o której piszę znajduje się w menu File->Switch Workspace. Wybierając przestrzeń Eclipse zapisuje jej położenie w pliku $ECLIPSE_HOME\configuration\.settings\org.eclipse.ui.ide.prefs. Tak jest przynajmniej od wersji 3.2.

A skąd aż tyle szumu wokół tego? Jak napisałem, kiedyś mnie to zastanowiło, ale było na tyle nieistotne, że nie poświęciłem temu więcej czasu. Tym razem jest inaczej. Zacząłem pracować z Eclipse 3.3M3 i obok menu Other..., po wybraniu Switch Workspace pojawiła się pozycja C:\. Gdybym mógł zdefiniować sobie listę najciekawszych przestrzeni roboczych byłoby przyjemniej. I zacząłem szukać.

Najpierw natrafiłem na rozwiązanie starego problemu. A po chwili natrafiłem na Eclipse 3.3 M3 - New and Noteworthy, co w zasadzie powinno być pierwszym miejscem, w którym powinienem szukać odpowiedzi. A tam pozycja dotycząca Improved workspace switching. Dokładnie to czego mógłbym oczekiwać od tego typu narzędzia. Brrr, chyba zbyt mocno zaczynam przywiązywać się do Eclipse.

Jest pewna uwaga do działania tej funkcjonalności. Eclipse nie rozumiał katalogów z symbolem '@' w nazwie. Używam tego symbolu dla nadania ważności katalogowi, jednakże Eclipse traktował ten znak specjalnie w nazwie katalogu i stąd na liście przestrzeni znajdowała się niezrozumiała dla mnie wcześniej pozycja C:\, która de facto odpowiadała katalogowi C:\@eclipse-workspace\projekt.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz