17 stycznia 2010

Recenzja "GlassFish Administration" z Packt - ogólnie, może być

Jeszcze w grudniu zeszłego roku zostałem poproszony o recenzję nowej książki GlassFish Administration wydanej przez Packt w tym samym miesiącu. Długo się bidulka naczekała, aż się za nią wezmę i dopiero kilka dni temu zabrałem się za jej lekturę. Sądziłem, że będę mógł zapoznać się z nowinkami najnowszego wydania GlassFish v3, który nie tylko, że jest implementacją referencyjną dla Java EE 6, ale również zmigrował do OSGi. I na tym się skończyło. Sądziłem, że będzie o v3, a było o 2.1.1. Nie było też nic o OSGi. Cóż nie można mieć wszystkiego.

Ogólna ocena to "może być". Nie należy spodziewać się cudów administracyjnych wysokiego lotu, a jedynie przegląd możliwości GlassFish v2. Podkreślam słowo "przegląd", bo nie można tej książki nazwać encyklopedią administracji GFv2, a jedynie kompendium. Czyta się przyjemnie, ale wiedzy znacząco nie przybywa. Coś mi się wydaje, że to (przed)ostatnia książka o administracji z Packt. Mam ich już dosyć. Kiedy już pojawi się jakaś zajawka czegoś ciekawego w książce, to kończy się właśnie na tej zajawce. Zero zgłębiania się w bardziej zaawansowane tematy, jak chociażby pisanie skryptów administracyjnych. Po prostu przegląd i tyle.

Zainteresowanych recenzją zapraszam do lektury Book review: GlassFish Administration, a samą książką na priv, bo właśnie trafiła na półki Biblioteki Warszawskiego JUGa i jest gotowa do publicznej konsumpcji. Wiedzy specjalnie nie przybędzie, ale chociażby dla poprawienia ogólnej znajomości GFv2 i samego angielskiego można się z nią popróbować. A może jednak będzie coś w niej odkrywczego?! Jest też darmowy rozdział 6. "Configuring JMS Resources" w formacie PDF, który okazał się być jednym z lepszych w tej książce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz